Lennufirmad uurivad põhjalikult iga oma
tegevuse sammu bituumenist taevani ning lennukisabast kuni ninani, otsides uusi
võimalusi, et kärpida kasvavaid kütusearveid.
Lennukite kaalu vähendamiseks pestakse lennukite mootoreidsagedamini, et tahmast lahti saada, tualettruumi tarbeks võetakse vähem vett kaasa ning reisijate istmed vahetatakse kergemate mudelite vastu välja.
Kõrgemast kütusehinnast tekkiv finantslöök on eriti terav lennufirmade jaoks, kuna see on nende jaoks suurim kulu. Õhutranspordi Assotsiatsiooni(Air Transport Association) andmetelkulus kaheksa aastat tagasi 15 protsenti lennupileti hinnast kütusekulude katteks, kuid nüüd on see tõusnud40 protsendini, kirjutas iht.com.
Kui kütusehinnad jäävad sinna, kus nad on, siis Ameerika lennufirmad kulutavad kokku sellel aastal 61,2 miljardit dollarit ehk 618,1 miljardit Eesti krooni kütusele – mis on viis korda rohkem kui aastal 2002, kui reisimine kukkus järsult pärast 2001. aasta septembri terroriakti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Iga kütusehinna tõus, mis on tõusnud juba 84 protsenti võrreldes eelmise aastaga, tõstab survet vedajatele, näiteks Boeing 737võtab 26 498 liitrit.
Lennufirmad tõstavad hindasid ninglisatasusid niipalju, kui suudetakse suuremaid kulutusi kõrvale kallutada, kuid ühest hetkest jäävad reisijad koju. Seetõttu otsivad vedajad iga uut võimalust, kust annab kokku hoida.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.