• 08.04.08, 15:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome avas siseturu ka Eesti vedajatele

Soome-siseseid kaubavedusid võivad alates 1. maist pakkuda ka Euroopa Liidu uutest liikmesriikidest pärit veoautod, sh Eesti vedajad.
Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium otsustas möödunud nädala lõpus, et ei pikenda 1. maist Euroopa Liidu Kesk- ja Ida-Euroopa liikmesriikide ettevõtetele veoteenustele kehtestatud piiranguid.
1. maist võivad Soome siseturul veoteenuseid pakkuda ka Eesti, Läti, Leedu, Poola, Slovakkia, Tšehhi ja Ungari ettevõtted, mis ei ole Soomes registreeritud.
Kuna aga Euroopa Liidus on selliste nn kabotaažvedude tegemine lubatud vaid ajutiselt ja pikaajalisi veolepinguid sõlmida ei tohi, siis ei karda ministeerium, et turu avamisest tekiks suuremat teenusepakkujate sissevoolu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konkurentsi pärast on Soomes mures olnud ennekõike kohalikud veoettevõtjad, kelle sõnul on Euroopa Liidu uutes liikmesriikides veoteenused madalate palgakulude tõttu palju odavamad kui Soomes.
Praegu koostab Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium muudatuste mõju turule. Et konkurentsiolukorda mitte halvendada, kavatseb ministeerium kaaluda võimalust kehtestada ka sisevedudele sarnased reeglid kui välisvedudele.
Euroopa Liidus on praegu valmimas seaduseelnõu, millega kehtestatakse kõikidele liidu liikmesriikide kabotaažvedudele ühesugused reeglid. Selle kohaselt peaks tulevikus olema lubatud kolme veo korraldamine seitsme päeva jooksul alates välissõiduki riiki saabumisest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele