• 18.03.08, 12:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kiirendusvõistluse korraldaja: võidusõidukompleks päästab elusid

Kiirendusvõistlust dragrace’i korraldavaalamkomitee esimees Andrus Mõsovski arvates päästaks võidusõidukompleks elusid, kuna noored kihutajad siirduks tänavatelt sinna.
Pidevalt võib lugeda või televiisorist näha uudiseid, kus keegi on kellegi surnuks või vigaseks sõitnud. Noored mehed ületavad kiirust ega tule autodega toime. Mis nendega siis tehakse – pannakse kinni, trahvitakse. Trahvide karmistamist ja vangipanekut nähaksegi väljapääsuna.
Paraku pole see tekkinud olukorrale mingi väljapääs ega sunni sääraseid inimesi paremini käituma. Meie riigiisad peaks trahvide tõstmise asemel süvenema hoopis sellesse, kuidas kirjeldatud juhtumeid ennetada. Tegelikkus on ju see, et sel noorel keevalise verega inimeselpuudub ju võimalus kuhugi minna ja kiiresti sõita.
Seda viimast siis tähenduses, et kiiresti saaks sõita turvaliselt, ilma end või teisi seejuures ohustamata. See on suur viga, et inimestel puudub võimalus minna ja saada oma adrenaliiniannus kätte kuskil rajal, kus tohib turvaliselt proovile panna nii enda kui ka oma auto võimed. Samalt rajalt saaks ka sõidukogemust ja teadmisi, kuidas auto piirolukordades käitub. Olgem ausad, kui ostad võimsa auto, tahad ju seda proovida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aga kus sa seda praegu proovid, Saksa autobahn’e meil pole ja võidusõidurada ka mitte, niisiis proovitaksegi autode võimeid tänaval. Kevadekuulutajad on ka streetracer’id, kes lume sulades hakkavad oma üritusi korraldama. Oma rada paneks ka nende üritustele piiri. Nädala sees seisaks rada ju enamasti tühjana. Siis võikski neile kiirendusrajal väikse tasu eest sõitmisvõimalust pakkuda. Kõik on kontrolli all ja kellegi muru ära ei tallata. Ma arvan, et ka streetracer’id oleks ise sellega nõus. Võidusõidukompleks oleks lahendus. See on parem perspektiiv kui lihtsalt räigelt suured rahatrahvid.
Kompleks ise peaks sisaldama erinevate spordialade radu. Üksi toimetades on radadel väga raske toime tulla. Küll tasuks majanduslikult ära mitmesuguste variantide olemasolu, näiteks võiks kompleksis olla ringrada, krossirada ja kiirendusrada. Loomulikult maksab sellise kompleksi ehitamine terve varanduse ja selle tasuvusaeg on väga pikk – tänapäeva Eestis just mitte kõige ahvatlevam projekt.
Arvatavasti pole keegi kunagi suutnud välja arvutada, kui palju on rahas väärt inimelu. Kui aga sel rajal sõitnud inimene enam ei kihuta teedel? Ma arvan, et kui selline rada suudaks päästa kas või ühe elu, on see projekt end igati ära tasunud.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Transpordiamet on 25,25 m autoronge põhjalikult testinud ja leidnud, et nende kasutamine Eesti teedel on teatud tingimustel igati õigustatud.
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele