• 31.01.08, 14:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Väiksest summast suur tüli

Mullu suvel veetud kauba tõttu on tüli majas kahel vedajal: Allando Trailwaysil ja Harju AB-l. Suhteliselt väikeste summade üle vaidlemine on viinud kahe firma koostöö katkemiseni.
„Poolte vahel käib praegu vaidlus. Allando nägemus on selline, et tellisime Harju AB-lt teatud koguse ruumi kaubikus, vedaja aga kahjuks seda ei võimaldanud. Sealt ongi kahjuks vaidlus. Nemad leiavad, et neil on õigus saada kogu tellitud ruumi eest raha. Meie leiame, et nad ei vedanud kogu kaupa ega ole nõus selle eest nii palju maksma,“ selgitas Allando Trailwaysi jurist Marko Jaani.
Harju AB juhatuse liige Egert Luukas ei ole sellega nõus. „Vaidlus tekkis sellest, et me tõime kogu kauba ära, aga saatelehel oli vastuolu ühikute arvus ja siis poeti selle taha ega tahetud täit summat maksta. Me tõime sama arvu kilosid ära, aga kaubaühikutes oli erinevus,“ rääkis Luukas.
Summa, mille pärast Harju AB Allando Trailwaysi võlglasena Julianuse Inkasso Agentuuri üle andis, oli alguses 35 000 krooni. Sellest 9387,96 krooni ei olnud Allando nõus maksma, väites, et sai pooliku teenuse.
„Arve maksmisega venitati, kuni see Julianusesse jõudis. Alles siis hakati pakkuma kompromissi. Arve ise on tehtud 10. juulil 2007, veoleping sõlmiti juunis,“ lisas Luukas.
Allando juristi sõnul oli esialgu valmis kompromissile minema ka Harju AB, hiljem aga sellest loobuti. „Kompromiss oli see, et maksavad selle umbes 9400 krooni vähem. Alguses tundus, et saaks midagigi kätte, aga siis vaatasime, et niikuinii on küsimus Julianusele juba antud, et mis siin enam,“ märkis Harju AB juht.
„Helistasime ja ütlesime, et andke siis asi kohtusse, kui te leiate, et teil on õigus summa kätte saada, aga loomulikult, kuna case on keeruline ja tegelikult ei olegi summad suured, siis ei ole midagi juhtunud,“ märkis Marko Jaani.
Harju AB esialgu siiski kohtusse minna ei soovi. „Ei oska ütelda, kas minna kohtusse, andsin selle seetõttu Julianusele, ei tahtnud ise otse kohtusse minna. Nemad nüüd vaatavad ja uurivad, kuidas nad Allandot mõjutada saavad. Nad annavad mulle mingi aja pärast hinnangu, kas on tõenäoline võlg kätte saada. Me ise kohtusse ei lähe. Kui läheme, siis läbi Julianuse,“ sõnas Luukas.
Vaidluse tõttu on ettevõtted pikaajalisest koostööst loobunud.
„Vedude osas oleme koostöö lõpetanud. Pärast seda lugu oli veel üks arve, millega nad mitu kuud venitasid ja pärast seda me nendega enam ei tööta,“ ütles Luukas. Suureks kaotuseks mees koostöö lõppemist ei pea.
Samal seisukohal on ka Allando Trailwaysi maanteetranspordi osakonna juhataja Tiit Rohumets: „Ausalt öeldes ei ole see suur löök, et Harju AB meiega koostööst loobus. Aga kahju on, et selle vaidluse tõttu ei ole meile enam tellimusi esitanud see klient, kelle kaubaga intsident juhtus.“
Tema sõnul ei kuulunud klient küll Allando suurimate tellijate hulka, kuid olulised on kõik kliendid ja nende kaotus oli väga halb.
Allando Trailways ASi põhitegevus on rahvusvaheliste maanteekaubavedude korraldamine ning erinevate transpordilahenduste kombineerimine. Transpordilahendusteks kasutab ettevõte nii oma kui ka teiste ettevõtete kaubakandjaid, lennukeid, ronge ja laevu. Ettevõte on äriregistrisse kantud 1997. aastal. 2006. aasta käive oli 346 miljonit ja puhaskasum 3 miljonit krooni.
Harju AB ASi peamine tegevusala on veoteenuste teostamine ja ka veondust toetavate teenuste pakkumine. Ettevõte on äriregistrisse kantud 1996. aastal. Harju AB käive oli 2006. aastal 57 miljonit ja puhaskasum 6,2 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele