Endine ASi Pakterminal peadirektor ja
transiidiekspert Raivo Vare arvas, et Royal Vopak soov ülejäänud Pakterminal ära
osta on juba pikalt õhus olnud. Varsti võib sellele oodata lisa E.O.Si näol.
„Vopak on seda pikalt plaaninud ja ju erinevatel põhjustel ei ole seda tehingut seni toimunud. See oli asjade loogiline käik,“ arvas ekspert.
„Järgmine samm oleks hollandlastele E.O.Si ostmine,“ ennustas Vare. Naftatransiit kõigis sadamates on Vare sõnul drastiliselt vähenenud, suisa 10 korda. „Kõik kannatavad ja nüüd on kiire transiidi kuldajad otsas. Enam ei ole nii, et üks mahuti pumbati täis ja tühjaks 4-5 korda kuus, nüüd juhtub seda vaid 1-2 kord kuus. Seetõttu tuleb pilgud pöörata nafta hoiustamisse. Ja ega Vopaki poisid ei ole papist, neil on umbes 80 sellist terminali üle maailma. Aga kuna Parkterminali juurde enam mahutaid ehitada ei saa, tuleb laienemiseks midagi osta, E.O.S oleks loogiline valik,“ sõna Vare, kelle teada vastavad läbirääkimised ka käivad.
Vare peab pea miljardilist hinda realistlikuks. „60 miljonit eurot kõlab realistlikult, kuigi ega me keegi ei tea palju tegelikult maksti,“ lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.