Autoettevõtete liidu juht Villem Tori
ütles, et mõistab Saksamaa sisevedudele kehtestatud piiranguid, mis kaitsevad
kohalikke transpordiettevõtteid.
Tori ütles, et rahvusvaheliste kaubavedude piiranguid on üha vähemaks jäänud ning riigid avavad sisevedude turge vastastikku. Näiteks, kui lätlased lasevad eestlased oma territooriumile kaupa vedama, lubavad sama lätlastele ka eestlased.
„Saksamaa on ka väga keerukates tingimustes,“ rääkis Tori. Logistiliselt jääb Saksamaa Euroopa keskkohta ja peaaegu kõik veomarsruudid kulgevad sealt läbi.
„Kui nad siseriikliku veoturu vabaks teeks, muutuks konkurents oma ettevõtetele väga tihedaks,“ selgitas Tori. Ta ei julgenud prognoosida, kas ja millal Saksamaa oma siseveoturu avab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.