Autoaktsiisi muutmine Soomes võib viia
tänavatelt sellised luksusautod nagu Ferrari ja Maserati.
Ferraride ja Maseratide maaletooja Catamount Oy juht Timo Turunen kardab, et uus maksuseadus vähendab Soomes registreeritud lukusautode hulka,vahendas postimees.eeKauppalehtit.
Turuneni sõnul tõuseb näiteks Ferrari mõne mudeli müügihind enam kui 100 000 euro (1,56 miljoni krooni) võrra, mis toob kaasa selle, et soomlased hakkavad oma autosid mujal registreerima.
Viimasel ajal on Soomes ostetud aastas 15 Ferrarit ja sama palju Maseratisid. Neid on Soome autoregistrisse jäänud 5-15 autot aastas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Soomes saab tellitud Ferrari kätte ühe kuni 2,5 aastaga. Turuneni väitel on viis inimest kümnete tuhandete eurode suuruse hinnatõusu tõttu juba tühistanud tellimuse.
Soomes muutub järgmisest aastast uutele autodele kehtestatav maks, mistõttu odavnevad sõidukid ostja jaoks tuhandete eurode võrra.
Seni moodustas uue auto või kasutatud importauto eest tasutav maks umbes kolmandiku müügihinnast. Alates 2008. aastast on automaks 10-40 protsenti, sõltudes sellest, kui palju süsinikdioksiidi sõiduk õhku paiskab.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.