24. august 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Leedo ja Arco Vara suuromanikud tellivad kolm uut laeva

Saaremaa Laevakompanii ja ettevõtte finantspartnerid ning BLRT Grupi ja Fiskerstrand Verfti ühisettevõte Fiskerstrand BLRT esindajad sõlmisid reedel kokkulepped kolme uue laeva ehituseks.

Laevaehitusprojektis osalevad investoritena Saaremaa Laevakompanii asutaja Vjatšeslav Leedole kuuluv Holostovi Kinnisvarahaldus, kinnisvarakontserni Arco Vara suuromanike Arti Arakase, Richard Tomingase ja Hillar-Peeter Luitsalu kontrolli all olevad investeerimisfirmad OÜ Toletum ja HM Investeeringud OÜ. Laevaehitust garanteerib lisaks investoritele Nordea Pank ja Norra agentuur Eksportfinans.

Ettevõtete teatel tuuakse sõlmitud kokkulepete järgi 2009. ja 2010. aastal saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele kolm uut suurt laeva, millest igaüks mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. Laevad on ca 97 m pikad, 18 m laiad, süvisega 4 m.

Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimehe Vjatšeslav Leedo sõnul on tegemist oodatava läbimurdega mandri ja saarte vahelise praamiliikluse kvaliteedis. „Reisijad ootavad neid laevu, kuid erinevatel põhjustel ei ole meie investeerimisvõimekus ja riskitaluvus lubanud selliseid kokkuleppeid teha. Möödunud sügisel sõlmitud kümneaastane liinileping lubab aga ka investoritel julgemalt praamiliiklusesse siseneda, samuti on BLRT Grupi ja tema välispartnerite näol tekkimas kohalik laevaehituskompetents,” sõnas Leedo. Arti Arakase, Richard Tomingase ja Hillar - Peeter Luitsalu investeerimisfirmad ei ole seotud kinnisvarakontserniga Arco Vara, mille suuromanikud Arakas, Tomingas ja Luitsalu samuti on.

BLRT Grupi juhatuse esimehe Fjodor Bermani sõnade kohaselt on 15-aastane koostöö Saaremaa Laevakompaniiga jõudnud uude etappi. „Täna täidame parvlaevehitustellimusi muuhulgas Soome, Portugali ja Norrasse. Väärikad tellimused Ahvenamaa valitsuselt ja Portugali Atlantic Ferries poolt on märk usaldusest ja töö maailmatasemel kvaliteedist. Võimalus pakkuda kaasaegseid, kiireid ja mugavaid laevu Eesti mandri ja saarte vahele on aga klass omaette. See on veel suurem tunnustus, aga see on ka suurem vastutus. Ühisfirma Fiskerstrand BLRT kogenud norralastega annab sellele soliidse toe,” kinnitas Berman.

Saaremaa Laevakompanii on 1992. aastal asutatud laevafirma, mille tütarettevõtted opereerivad riigisiseseid Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi liine ning rahvusvahelisi Saaremaa-Ventspils ja Sillamäe-Kotka laevaliine.

Sellel nädalal teatas Saaremaa Laevakompanii, et ettevõtte ümber koondunud valdavalt turismi- ja transporditeenuseid pakkuvad firmad saavad ühise katusbrändi. Tuule Grupi nime alla koondatakse Saaremaa Laevakompanii, Väinamere Liinid, SSC Ferries, Narva Line, Väinamere Teenindus, Mändjala Kämping, Kuressaare Kuursaal, Wris Reisibüroo, Sarbuss, Polar Rent, AS Saare Erek, Compakt Kinnisvara OÜ, Royaltex Baltic OÜ, OÜ Saaremaa Lihatööstus ja Saare Finants.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077