Kahe aasta eest toimunud Copterline'i
kopteriõnnetuse põhjustas mahakoorunud metallikiht, vahendab Soome uudistekanal
STT.
Nii selgus agentuuri andmetel täna avalikustatud lennuõnnetuse põhjuste uurimise vahearuandest. Metallikihi tükid lendasid aruande kohaseltrootori servosse ja see põhjustas kopteri allakukkumise.
Aruandes seisis, et pärast servo lahtivõtmist avastati servol järgnevad puudused:
Mõlemal kolvil oli otsapoolsete võrude vasealumiiniumisulamist kattematerjal osaliselt aluspinna küljest lahti koorunud ja suurte tükkidena (helvestena) eraldunud;Kaks suuremat lahtikoorunud vase-alumiiniumisulami tükki leiti servopoole nr 2 jagajas (e juhtkraan), kus nad olid ummistanud ühe kahest tagasivooluavast.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Üks suur koorunud kattetükk leiti ümbervooluklapist, servosüsteemi nr 2 tagasivoolu kanalist, umbes tolli kaugusel enne ummistunud jagajat.
Kolbide flouroplastist rõngad olid üle normi kulunud ja servopoole nr 1 kolvirõngaste lukud olid kohakuti. Lisaks jagaja tagasivooluava ummistanud tükikestele leiti mitmes suuruses kattevõrude lahtikoorunud tükikesi ka mujal servo sirutumise tagasivoolukanalites ja mõlemate hüdroseadmete plokkide (Hydrulic Unit) tagasivoolufiltrites. Sooritatud katsete ja uuringute alusel võis kopteri esiservo seisukorda üheselt määratleda nõuetele mittevastavaks.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.