• 05.06.07, 08:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konteinerite import Hiinast läks kallimaks

Alates juunist tuleb raskete kaupade 20jalastes konteinerites Kaug-Idast transportimisel maksta kahte lisatasu.
Schenker ASi müügijuhi Oksana Boichenko sõnul teavitas enamik laevaliine, et alates 1. juunist rakendatakse 20jalaste konteinerite impordil Kaug-Idast piiranguid ning lisatasusid. C&F Agentide ASi China Shipping Conteiner Lines CO liini mänedžer Evar Nikker täpsustab, et osa laevaliine on lisatasude tähtaega pikendanud 15. juunini, kirjutas Äripäev.
APL Estonia ASi müügijuht Riivo Marks selgitab, et lisatasude kasutamise peamine põhjus on 20jalaste konteineritega transportimise sagenemine. Varasemalt toodi palju kaupu puistlastilaevadel, sest konteinerid olid kallimad, ent nüüd jaksab klient mugavuse eest rohkem maksta ja laseb oma kauba 20jalastesse konteineritesse pakkida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

6000-8000 20jalast konteinerit mahub laevale maksimaalselt, kuid nende mahutamisel tuleb kaalupiirang tihti ette.
"Praegu on selline aeg, kus laev tuleb Hiinast välja ja on tonnaažilt täis, ta ei või rohkem kahekümneseid konteinereid peale võtta, sest need on nii rasked," räägib Marks, et lisatasu tuleb maksta raskete konteinerite tõttu.
Teine põhjus on tühjade 20jalaste konteinerite nappus Kaug-Ida põhjasadamates. Sellepärast tuleb mõnes sadamas veel lisatasu maksta eraldi defitsiitse konteineri tõttu. Praegu on selleks 150 USA dollarit, kuid see tõuseb 1. juulist 250 peale.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele