• 05.06.07, 08:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konteinerite import Hiinast läks kallimaks

Alates juunist tuleb raskete kaupade 20jalastes konteinerites Kaug-Idast transportimisel maksta kahte lisatasu.
Schenker ASi müügijuhi Oksana Boichenko sõnul teavitas enamik laevaliine, et alates 1. juunist rakendatakse 20jalaste konteinerite impordil Kaug-Idast piiranguid ning lisatasusid. C&F Agentide ASi China Shipping Conteiner Lines CO liini mänedžer Evar Nikker täpsustab, et osa laevaliine on lisatasude tähtaega pikendanud 15. juunini, kirjutas Äripäev.
APL Estonia ASi müügijuht Riivo Marks selgitab, et lisatasude kasutamise peamine põhjus on 20jalaste konteineritega transportimise sagenemine. Varasemalt toodi palju kaupu puistlastilaevadel, sest konteinerid olid kallimad, ent nüüd jaksab klient mugavuse eest rohkem maksta ja laseb oma kauba 20jalastesse konteineritesse pakkida.
6000-8000 20jalast konteinerit mahub laevale maksimaalselt, kuid nende mahutamisel tuleb kaalupiirang tihti ette.
"Praegu on selline aeg, kus laev tuleb Hiinast välja ja on tonnaažilt täis, ta ei või rohkem kahekümneseid konteinereid peale võtta, sest need on nii rasked," räägib Marks, et lisatasu tuleb maksta raskete konteinerite tõttu.
Teine põhjus on tühjade 20jalaste konteinerite nappus Kaug-Ida põhjasadamates. Sellepärast tuleb mõnes sadamas veel lisatasu maksta eraldi defitsiitse konteineri tõttu. Praegu on selleks 150 USA dollarit, kuid see tõuseb 1. juulist 250 peale.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.10.24, 16:11
Lahendus ettevõtte juhile võlgade haldamiseks – Infopanga võlaregister
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus. Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele