Alates juunist tuleb raskete kaupade
20jalastes konteinerites Kaug-Idast transportimisel maksta kahte
lisatasu.
Schenker ASi müügijuhi Oksana Boichenko sõnul teavitas enamik laevaliine, et alates 1. juunist rakendatakse 20jalaste konteinerite impordil Kaug-Idast piiranguid ning lisatasusid. C&F Agentide ASi China Shipping Conteiner Lines CO liini mänedžer Evar Nikker täpsustab, et osa laevaliine on lisatasude tähtaega pikendanud 15. juunini, kirjutas Äripäev.
APL Estonia ASi müügijuht Riivo Marks selgitab, et lisatasude kasutamise peamine põhjus on 20jalaste konteineritega transportimise sagenemine. Varasemalt toodi palju kaupu puistlastilaevadel, sest konteinerid olid kallimad, ent nüüd jaksab klient mugavuse eest rohkem maksta ja laseb oma kauba 20jalastesse konteineritesse pakkida.
Artikkel jätkub pärast reklaami
6000-8000 20jalast konteinerit mahub laevale maksimaalselt, kuid nende mahutamisel tuleb kaalupiirang tihti ette.
"Praegu on selline aeg, kus laev tuleb Hiinast välja ja on tonnaažilt täis, ta ei või rohkem kahekümneseid konteinereid peale võtta, sest need on nii rasked," räägib Marks, et lisatasu tuleb maksta raskete konteinerite tõttu.
Teine põhjus on tühjade 20jalaste konteinerite nappus Kaug-Ida põhjasadamates. Sellepärast tuleb mõnes sadamas veel lisatasu maksta eraldi defitsiitse konteineri tõttu. Praegu on selleks 150 USA dollarit, kuid see tõuseb 1. juulist 250 peale.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.