• 24.10.06, 09:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edgar Savisaar: mina vabasurma minekut kindlasti ei vali…

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar kirjutab Eesti Päevalehes, et tema ei tõtta ühinema hinnangutega, et vedu raudteel tuleks riigil kohe uuesti erastada. Eriti tobedad on spekulatsioonid, et Savisaar erastab raudtee, et see venelastele edasi müüa, leiab Savisaar.
Savisaar kirjutab, et ta ei ole nii naiivne, et loota üksmeelt, valimised on ju tulemas ja selles teadmises tõmbab nii mõnigi poliitik küüru selga väiklastes kartustes, et Savisaar saab ehk mõne lisahääle juurde.
Savisaar tahab ära klaarida ka ekslikud väited, nagu oleks Eesti Raudtee enne erastamist olnud kahjumis. Ei olnud, ta teenis ka siis kasumit, kirjutab Savisaar. See, et uued omanikud pärast erastamist kohe suurt kasumit näitasid ning dividende välja võtsid, ei johtunud mitte ettevõtte juhtimise efektiivsuse kasvust, vaid muudatustest raamatupidamisarvestuses.
Mart Laar on korduvalt toonud hoiatavaid näiteid EL-i riikidest, kus riik maksab peale ka infrastruktuuri majandamisele. Ta unustab Savisaare sõnul aga ära, et seal moodustab kaubaveo osakaal raudteel keskmiselt 15%, Eestis on see ligi 70%. Nii et palun lõpetagem jutud, et riigi omanduses ei suudaks raudtee ennast ära majandada – vähemalt infrastruktuuri poolelt on see täiesti asjatundmatu jutt, kirjutab Savisaar.
"Ma ei tõttaks ühinema hinnangutega, et vedu tuleks riigil kohe uuesti erastada. Eriti tobedad on spekulatsioonid, et Savisaar erastab raudtee, et see venelastele edasi müüa! Vahest piisab meile selle ettevõtte erastamisega kaasnenud poliitilistest laipadest 2001. aastal, mina vabasurma minekut kindlasti ei vali…" kirjutab Savisaar.
18. oktoobril lõppesid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning Baltic Rail Services OÜ (BRS) läbirääkimised erastamislepingu lõpetamiseks ja AS-i Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate riigile võõrandamiseks poolte kokkuleppel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele