• ST
  • 18.09.19, 15:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vajad tööjõudu – Hansavest tuleb appi!

Hansavest Tööjõud OÜ on pikaajalise kogemusega juhtiv tööjõurendiettevõte, mis spetsialiseerunud oskus- ja liinitööjõu rentimisele tootmis- ja logistikaettevõtetesse. Peamisteks valdkondadeks, kuhu renditöötajaid vahendatakse, on metalli-, puidu-, elektroonika-, tekstiili- ja toiduainetööstused, lisaks ka laod.
Hansavest Tööjõud OÜ tegevjuht Jüri Kulbin
  • Hansavest Tööjõud OÜ tegevjuht Jüri Kulbin Foto: Eiko Kink/Mollusk Media
Hansavest tegevjuht Jüri Kulbin selgitab, et hetkel vahendatakse Eestisse eelkõige Ukrainast ja Lätist pärit tööjõudu. Ning kui seni on ehk valitsenud skeptiline arusaam väljastpoolt Eestit saabunud töötajate osas, siis täna võib öelda, et vähemalt Hansavesti kaudu saabunud tööjõu puhul jagub Eesti ettevõtjatel enamasti vaid kiidusõnu.

Sujuv koostöö kliendi ja renditöötaja vahel

„Meie eesmärgiks on tagada usaldusväärne ja sujuv koostöö renditöötaja ning kliendi ehk lõppkasutaja ehk tööandja vahel. Ühelt poolt selgitada välja ettevõtte täpsed vajadused – millist töötajat, millise kvalifikatsiooniga, kuhu ametipostile ning millistel tingimustel vajatakse. Ja siis selline töötaja (või töötajad) leida, aidata neil sisse elada nii Eesti elus-olus kui uuel töökohal, vaadata, et kõik sujuks kogu töötamise perioodi vältel, olla probleemide tekkel kõrval ja abistada lahenduste leidmisel nii klienti kui töötajat – võib öelda, et oleme osapoolte kõrval algusest lõpuni,“ tõdeb Jüri Kulbin.
Hansavestil on pea 15 aastat kogemust ning teadmised, keda kohalik tööturg vajab ning kust leida kvalifitseeritud tööjõudu. „Meie eesmärgiks on pakkuda kindlat kvaliteeti – täpsus ja konkreetsus aitavad hoida mainet ning usaldusväärsust töötajate ja ettevõtete seas. Lisaks on kliendi jaoks tähtis ka kiirus – meie tööjõurendi vahendusel on võimalik leida kogenud töötajad enamlevinud ametitesse isegi 2-4 nädalaga, keerulisemate ja spetsiifilisemate ametite korral võib aga minna ka ca 2 kuud,“ lisab ta.

Korrektsus nii paberimajanduses kui oskustes

Nagu öeldud, pööratakse protsessis tähelepanu kõikidele koostöö aspektidele, et tulemus oleks parim. „Kui ettevõttel tekib vajadus renditööjõu järele, toimub esmane kohtumine ning kaardistamine, mille käigus selgitame välja kogu tööks ja oluks vajamineva informatsiooni, sest ainult nii leiame sobivaima töölise soovitud ametikohale. Seejärel püüame juba Ukrainas saada vestluste ja testide käigus aru nende sobivusest antud tööle, kandidaatidega viiakse läbi esmane vestlus, samuti vajalikud testid – loogika-, isiksus- ning ka kvalifikatsioonitest. Kui esmane valik on Ukrainas tehtud, viime omalt poolt Eestis läbi veel täiendavad testid ja vestluse, peame kliendiga nõu ning alles siis langetame otsuse. Vajadusel viime juba töötaja Eestis viibides läbi veel kord kvalifikatsioonitesti – näiteks keevitajate ja tõstukijuhtide puhul soovime oma silmaga näha nende oskusi – et olla kindel töötaja sobivuses,“ tõdeb Jüri Kulbin.
Tema sõnul on töötaja Eestisse saabumisel oluline dokumentide korrektsus ja see on ka loomulik ning vajalik: et oleks olemas nii Eestis viibimise kui ka töötamise alus. Kliendid nõuavad teatud ametite puhul kvalifikatsioonitunnistusi, aga sellegipoolest on paberist olulisemad reaalsed oskused. „Eesti keele oskust me ei nõua, suhtlus kliendi ja töötaja vahel käib reeglina vene keeles, harva ka inglise keeles,“ on reeglina omavahelise selguse nimel sellised aspektid varakult läbi räägitud. „Samuti täpsustame, milline peaks konkreetseks tööks sobilik inimene olema, milline on tema ruumiline mõtlemine, kui kiire ta on oma loomult, taibult ja kuidas käitub stressiolukorras – ning kas sellest saab kannatada kvaliteet. Laovaldkonnas otsivad kliendid eelkõige komplekteerijaid ning tõstukijuhte,“ lisab Kulbin.

Et töötaja tunneks end oodatuna

„Kui valik on langetatud, vormistame kõik vajalikud ja nõutud dokumendid, organiseerime töötaja kõikide mugavustega bussiga Eestisse. Eestisse jõudes võtame töötajad bussijaamas vastu ning organiseerime töötajale korraliku kõikide mugavustega elukoha, mobiilikaardi, selgitame talle, kuidas hakkab toimuma tööle-korterisse transport,“ selgitab Jüri Kulbin, lisades, et samuti juhendatakse töötajat ning tutvustatakse talle Eesti elu ja tavasid, töökultuuride erinevusi, konkreetse kliendi töökultuuri, nõudmisi, võimalusi ja ootusi. Kõik selle nimel, et sisse elamine oleks kiire ja head töötulemused tuleksid võimalikult ruttu. Hansavesti projektijuht aitab, juhendab, jälgib, kuidas töötaja sisse elab ning suhtleb samuti tema otsese ülemusega. Sisse elamise abistamise juures on palju esmapilgul elementaarsetena näivaid detaile, mis lõpuks määravad töö tulemuslikkuse. Projektijuht on alati küsimuste või murede korral kättesaadav nii kliendile kui renditöötajale.
„Juhul kui töötajaga peaks tekkima mingisuguseid muresid või selgub, et ta siiski ei sobi nimetatud ametikohale, organiseerime oma kuludega töötaja väljavahetamise. Kui lihtne ja kiire on kliendil endal töötajaid vajaduse korral vahetada, uusi leida? Vastuseks on, et kallis, keeruline, ajamahukas. See paindlikkus on renditööjõu kasutamise juures väga oluline äriline aspekt, mis annab kliendi kulude juhtimisele märgatava paindlikkuse ja kokkuhoiu,“ selgitab Kulbin.
Töötajad majutatakse kõikide mugavustega ja täielikult varustatud korteritesse võimalikult töökoha lähedal. Muretsetakse korteritesse kõik vajalik alates voodilinadest kuni sööginõudeni välja. Siinkohal kinnitab Kulbin, et kindlasti ei pea korteriomanikud muretsema ega kartma levinud stereotüüpe – korteriomanik sõlmib lepingu Hansavestiga, mitte töölisega ja Hansavest vastutab igakülgselt selle eest, et korteri üürimisega seotud kulud oleksid õigeaegselt tasutud ning korterisse majutatud inimesed käituksid varaga heaperemehelikult.

Stabiilne ja kindel partner mõlemale osapoolele

Jüri Kulbini kinnitusel on Hansavesti eesmärgiks olla usaldusväärne partner mõlemale osapoolele. „Me ei paku töölistele tööampse, vaid soovime olla kliendile pikaajaline ja oluline koostööpartner, kes ei too töölist vaid ukseni, vaid teab võimalikult täpselt, mis on teisel pool ust, aitab töölise üle ukse ning teeb enda poolt kõik selleks, et renditöötaja oleks kliendile vajalik ja kasulik,“ lisab ta.
Välistööjõud on tulnud siia tööd tegema ja oma peredele raha teenima, seega on nad lisaraha teenimise võimalusest vägagi huvitatud. Nad tulevad alati hea meelega appi ka pühade ajal, kui kohalikud töötajad eelistavad veeta aega perega.
Hansavest tegevjuht
Jüri Kulbin
„Omalt poolt võin kinnitada, et meie senised kogemused renditööjõuga on valdavalt positiivsed. Renditööjõud ei tule kindlasti võtma meie kohalikelt töötajatelt tööd ära – seda ei pea kartma, täna on Eestis ca 11 000 – 12 000 täitmata töökohta, mis kõik võiksid meie majandusele oma tugeva panuse anda ja tublisti maksuportfelli täita. Ukrainlased on üldjuhul töökad ning tulemustele orienteeritud, siinkohal rõhutan, et loomulikult peab olema ka töötaja valik õigesti tehtud. Nad tulevad alati hea meelega appi ka pühade ajal, kui kohalikud töötajad eelistavad veeta aega perega, mis on täiesti arusaadav. Välistööjõud on tulnud siia ajutiselt tööd tegema ja oma peredele raha teenima, seega on nad lisaraha teenimise võimalusest huvitatud. Omalt poolt panen kõigile renditööjõudu vajavatele ettevõtetele südamele, et kohelge töötajaid võrdselt oma töötajatega, sest nad on tegelikult samasugused inimesed ja vajavad samamoodi tunnustust, toetust, abi, sotsiaalset kuuluvust – siis loovad nad Teie ettevõttele enim väärtust. Kui renditöötajatele antakse kehvemad ja ebaefektiivsemad tööd, siis on nad paratamatult aeglasemad ning päeva lõpus Excelit vaadates jääbki mulje, justkui nad ei ole piisavalt kiired. Tekib kõverpeegli efekt,“ on heade töösuhete aluseks Jüri Kulbini sõnul alati konkreetsus, läbipaistvus ning austus mõlemal suunal.
Vaata ka hansavest.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele