Konkurentsiamet ei ole veel kütusekartelli leidnud
Konkurentsiamet vaatleb kütuseturgu kolmel suunal, aga seniseid andmed nähes ei ole veel tuvastanud kütusekartelli, ütles konkurentsiameti juht Evelin Pärn-Lee.
Konkurentsiamet uurib kütusefirmasid kolme eri nurga alt, sealhulgas äriklientide võtmes.
Foto: Andras Kralla
Pärn-Lee rääkis Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis, et amet vaatab jaeturgu, äriturgu ja hulgiturgu, millest viimane on avalikkusele kõige vähem teada. "See on kõige huvitavam," ütles Pärn-Lee hulgituru kohta.
A1000 Market odavpoodide keti juhi Tarmo Lauringu sõnul on ülikummaline, et kõigis suuremates tanklakettides on tariifid kogu aeg praktiliselt sendi pealt samad ja keegi pole aastaid üritanud teistest paremat hinda pakkuda. See tundub kahtlane ja näitab parimal juhul täielikku konkurentsi puudumist.
Keskkriminaalpolitsei ja keskkonnaameti ametnikud puistasid eile Olerexi kontorit, et selgitada välja, kas Olerex esitas maksuametile teadlikult valeandmeid seoses biokütuse nõudega.
Konkurentsiamet alustas 2022. a hilissügisel mootorikütuste jae- ja hulgituru konkurentsiolukorra analüüsimist eesmärgiga saada selgust, kuidas need turud toimivad. Sealhulgas selgitada võimalikke konkurentsitõrkeid ja vajadusel pakkuda konkurentsi soodustavaid meetmeid.
Autovedajate esindusorganisatsioonid ja kütusesektorit esindav Eesti Õliühing esitasid riigile omapoolsed ettepanekud kliimaeesmärkidega edasi minekuks ning loodavad, et ettevõtjate hääl saab riiklike seisukohtade koostamise juures kuuldavaks.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.