Konkurentsiamet alustas 2022. a hilissügisel mootorikütuste jae- ja hulgituru konkurentsiolukorra analüüsimist eesmärgiga saada selgust, kuidas need turud toimivad. Sealhulgas selgitada võimalikke konkurentsitõrkeid ja vajadusel pakkuda konkurentsi soodustavaid meetmeid.

- Konkurentsiametit huvitab, kuidas hinnad tanklates kujunevad.
- Foto: Liis Treimann
Konkurentsiameti juhi Evelin Pärn-Lee sõnul on tegemist majandusanalüüsiga, mis ei ole otseselt suunatud võimalike õiguserikkumiste tuvastamisele. „Eesmärk on mõista, kuidas Eesti kütuseturg tegelikult toimib. Kavatseme teha kogu analüüsiprotsessi nii läbipaistvaks kui vähegi võimalik, et kõik turuosalised ja ka tarbijad saaksid ise näha, kuidas kütuseturg toimib. Loodame, et meie analüüs annab vastuse ka sellele, kuidas toimub hinnastamine ja kas vastab tõele, et maailmaturu hinna tõusu korral jõuab see tanklasse pea kohe, ent maailmaturu hinna langus jõuab viivitusega,“ ütles Pärn-Lee.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.