• 20.07.22, 13:45

Kaupmees: Eesti kütuseturul on anomaalia

A1000 Market odavpoodide keti juhi Tarmo Lauringu sõnul on ülikummaline, et kõigis suuremates tanklakettides on tariifid kogu aeg praktiliselt sendi pealt samad ja keegi pole aastaid üritanud teistest paremat hinda pakkuda. See tundub kahtlane ja näitab parimal juhul täielikku konkurentsi puudumist.
Odavketi juht kahtlustab, et Eesti kütuseturul puudub aus konkurents.
  • Odavketi juht kahtlustab, et Eesti kütuseturul puudub aus konkurents.
  • Foto: Eero Vabamaegi
Tarmo Lauringu sõnul on väga raske mõista, kuidas tanklaketid nii sarnase sammuga hindasid kujundavad. „Kui vaadata suurklientidele tehtavaid allahindlusi, siis on ruumi julgelt paarkümmend senti, mis näitab, et tavainimeselt küsitav marginaal on ikka väga kõrge ja tegelikult konkurents ei toimi,“ ütles Lauring.

Seotud lood

Uudised
  • 05.07.22, 10:57
Rekordaasta teinud kaubavedajad vaatavad murelikult tuleviku poole
Pikalt kiratsenud Eesti maanteekaubavedajad tegid konkurentsivõimelise aktsiisipoliitika toel eelmisel aastal rekordilise tulemuse – sektori väliskaubandustulu oli 2021. aastal 265 miljonit eurot, mida oli rohkem, kui varasema 7 aasta eksporditulu kokku. Naaberriikide muutunud kütusepoliitika tõttu kardab sektor, et sarnaseid tulemusi lähiaastatel ei suudeta korrata.
Uudised
  • 20.06.22, 13:53
Transportijad: peaministril on valeinfo või kehv nõuandja
Kui peaminister arvab, et kütuseaktsiisi langetamise mõju tarbijateni ei jõua, aga viib riigieelarvest tohutud summad, siis on ta kuskilt saanud vale informatsiooni või kehva nõu, märgivad transpordi- ja logistikaorganisatsioone ühendava Eesti Logistika ja Ekspedeerijate Assotsiatsiooni (ELEA) liikmed.
Uudised
  • 09.05.22, 14:26
Läti tanklad valmistuvad Eesti vedajate naasmiseks
Logistikasektori ja kütusemüüjate esindusorganisatsioonid usuvad, et naabrite sammud kütuse hinna langetamise suunas sunnivad meie vedajaid taas tankimise riigist välja kolima ning Eesti ei ole selle ära hoidmiseks mitte midagi teinud: rahandusministeerium ei näe diisliaktsiisi langetamisel erilist mõtet ja MKMi hinnangul ei oleks ka lätlaste otsusele sarnasest biolisandite kaotamisest Eestis mingit tolku.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 14:44
Kas ettevõtte autopark töötab sinu kasuks või vastu?
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele