Logistikasektoris jätkub madalseis ning tänavused majandusprognoosi näitajad helgemat aega ei luba. Kuniks riigi poolt leevendavaid meetmeid ei teki, tuleb ettevõtetel end ise aidata, kirjutab KPMG partner ja vandeaudiitor Liina Randmann sel nädalal ilmunud Logistika konkurentsiraportis.
- KPMG partner ja vandeaudiitor Liina Randmann. Foto: KPMG
Numbrid räägivad enda eest: logistikasektoris jätkub madalseis ning tänavused majandusprognoosi näitajad helgemat aega ei luba, sest Eesti jaoks oluliste ekspordipartnerite eelduslikest majanduskasvus on nulli lähedal.
Logistikasektori 2023. aasta neljanda kvartali käive langes võrreldes aasta tagusega 17% ning 12 kuu võrdluses langes 2023. aasta käive pea 10%. Sektori sees on küll tervikuna pilt mõnevõrra kirjum. Seejuures ligi 40% sektori käivest moodustava veoste ekspedeerimise käive kukkus 2023. aasta neljandas kvartalis aasta varasemaga võrreldes 27%; kogu 2023. aasta kukkus 20% võrreldes 2022. aastaga.
Liina Randmanni kommentaar ilmus värskes
Logistika konkurentsiraportis, mis on täismahus saadaval
SIIN!
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Maksuameti tulude osakonna juhataja Liina Jõõts nentis Äripäevale, et viimasel ajal ei ole võlglaste arv Eesti ettevõtete seas väga tuntavalt tõusnud, kuid talle on silma jäänud mõned sektorid ja tegevusalad, kus on languses nii käive kui ka töökohtade arv. Üks neist on veondus ja laondus. Äripäeva maksuvõlglaste värskes TOP 215 seas on 15 transpordi ja logistikaga seotud ettevõtet. Kes need on ja kui suured on võlasummad?
Eesti tööstusettevõtete lähikuude ekspordiootused on jätkuvalt pessimistlikud, kuid kogu aasta vaates peaks Eesti kaubanduspartnerite impordikasvud paranema. Küll aga muudavad meie ekspordisektori väljavaated raskemaks halvenenud konkurentsivõime ja välisturul riikide väga erinev ettevõtete subsideerimine, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Viimasel paaril kuul Punasel merel toimunud huuthide rünnakud kergitasid hüppeliselt konteineriveo hindu, ütles logistikaettevõtte MyDello eestvedaja Magnus Lepasalu.
„Konkurents on igati tervitatav, kuid turuosa saavutamine ei saa olema lihtne,“ nendivad Eestis tegutsevad kullerfirmad kui ühest suust, kommenteerides Leedu riikliku postifirma sisenemist Unisend kaubamärgi all Eesti kullerteenuste turule. Suurimaks murekohana nähakse kasvavat survet keskkonnale ja sektori investeerimisvõime kahanemist.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.