„Kriisides ja väljakutsetes on oluline kohanemisvõime, valmidus kiireteks muutusteks ning teenuste korralduse pidev uuendamine,“ kirjutab Eesti Posti juhatuse liigi Kristi Unt logistikauudiste arvamusliidrite küsitluses.
Üleilmsest pandeemiast algas tõsine globaalne väljakutse nii maailmamajandusele ja ühiskonnale tervikuna. Pea aasta tagasi alanud Vene-Ukraina sõjaga kaasnesid lisaks ka majanduslikud tagajärjed. Energia- ja toormekriis võimendub, inflatsioon püstitab rekordeid ja majanduskasv pidurdub. Kõik need tegurid mõjutavad logistikasektorit, mis seisab viimased aastad nagunii paljude väljakutsete ees: terav konkurents sh teiste Euroopa Liidu riikide ettevõtetega, tööjõupuudus ja palgasurve.
„Kukkumine kaubaveomahtudes toimub kindlasti Eesti TOP 5 logistikafirmade näitudes, kuna neil ei ole kuskilt kliente juurde haarata. Kui, siis vaid üksteiselt üle lüüa,“ tunnistab ETS Logisticsi juht Aleksander Bankiir logistikauudiste arvamusliidrite küsitluses.
Olukord sektoris on erinev, parimas seisus on laondus
„Väga halb näide viimasest kuust riigi poolt on see, kuidas käituti Operailiga: kaks nädalat enne aasta lõppu öeldi et enam ei teenindata Venemaa ja Valgevene turgusid. Puhas valimiskampaania osade erakondade poolt,“ kommenteerib logistikauudiste arvamusliidrite küsitluses Eesti riigi senist tegutsemist CF&S Estonia tegevjuht Tiit Arus.
„Praegune majandusolukord on üsna keeruline ja täna paranemismärke näha pole. Vastupidi, olen arvamusel, et energiakriisi täismõju majandusele alles hakkab avalduma,“ kirjutab ELEA nõukogu ja Logistika Pluss OÜ juhatuse esimees Toomas Orutar logistikauudiste teemaveebi arvamusliidrite küsitluses.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.