Transpordi Ametiühing ja Autoettevõtete Liit alustavad läbirääkimisi kehtiva sõitjateveo üldtöökokkuleppe palgatingimuste muutmiseks, millega peaks bussijuhtide miinimumtöötasu tõusma 2027. aasta algusest.

- „Kahjuks tuleb aina enam ette olukordi, kus bussid seisavad, sest bussijuhte ei ole võtta,“ tunnistas Autoettevõtete Liidu tegevjuht Kersten Kattai.
- Foto: Erik Prozes
Transpordi Ametiühingu esimehe Üllar Kallase sõnul on plaanis lisaks töötasu alammäärade kehtivuse pikendamisele muuta osaliselt ka kutseliste bussijuhtide töö- ja puhkeaja tingimusi.
Kokkuleppe osapooled kavatsevad jõustada muudatused 1. jaanuarist 2027 ning teha seda viisil, et tingimused oleks laiendatud täitmiseks kohustuslikuna kogule sektorile, olenemata sellest, kas ettevõte kuulub tööandjate ühendusse või selle töötajad ametiühingusse.
Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul on läbirääkimised olulised, kuna bussijuhtide puudus on endiselt süvenev probleem. „Kahjuks tuleb aina enam ette olukordi, kus bussid seisavad, sest bussijuhte ei ole võtta,“ rääkis Kattai.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Läbirääkijad paluvad kõigil huvitatud osapooltel läbirääkimiste konsulteerimisprotsessis osalemise soovist teada anda käesoleva aasta 23. septembriks Transpordi Ametiühingule e-posti aadressil
[email protected] ja/ või Autoettevõtete Liidule e-posti aadressil
[email protected].
Kehtiva üldtöökokkuleppe tekstiga saab tutvuda
SIIN.
Teade läbirääkimiste alustamise kohta on leiotav
SIIN!
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
AS Tallinna Linnatransport, Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühing (ETTA) ning Eesti Raudteelaste Ametiühing (ERAÜ) sõlmisid 2023. aasta kollektiivlepingu. See tähendab, et alates 1. jaanuarist ootab pealinna ühistranspordijuhte ees viimaste aastate suurim palgatõus.
Läbirääkimistel lepiti kokku uutes töötasu alammäärades käesoleva aasta 1. oktoobrist kuni 2026. aasta lõpuni. Lisaks muudeti olulise muudatusena tööpäevasisese vaheaja tingimusi. Sotsiaalpartnerid taotlevad kollektiivleppe laiendamist kogu sõitjateveo sektorile palga ning töö- ja puhkeaja tingimuste osas.
Transpordi Ametiühing ja Autoettevõtete Liit alustavad aprillis läbirääkimisi sõitjateveo üldtöökokkuleppe pikendamise, palga ning töö- ja puhkeaja muutmise üle. Sotsiaalpartnerite eesmärk on pikendada 2020. aastal sõlmitud ja eelmisel aastal muudetud üldtöökokkulepet leppides kokku töötasu alammäärades ja tööpäevasisese vaheajatingimustes.
Eesti Raudteelaste Ametiühing ja AS Eesti Raudtee kirjutasid täna alla 2024. aasta kollektiivlepingule, milles sai kokku lepitud töötajatele mõeldud hüvedes – üle said vaadatud Eesti Raudtee töötajate töö- ja palgatingimused.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.