A. Le Coq soetas veel kaks elektriveokit, sedapuhku Volvod
Varem kaks elektrilist Scania raskeveokit soetanud A. Le Coq lisas oma autoparki veel kaks elektriveokit. Sedapuhku on tegemist Volvo FM seeria autodega, millest üks on Eesti esimene täiselektriline sadulveok.
A. Le Coq on ainus ettevõte Eestis, kus kasutatakse täiselektrilisi raskeveokeid.
Foto: Silvo Voznesenski
Volvo Trucks andis Eesti suurimale joogitootjale A. Le Coqile üle esimesed kaks täiselektrilist veokit siinsel turul. Uued Volvod hakkavad teenindama A. Le Coqi Tartu kliente, muutes ülikoolilinna elektriliste veokite kasutuse teerajajaks Eestis.
Tartu 2024 kultuuripealinna avaürituse rongkäigu osaline oli ka äsja A. Le Coqi autoparki lisandunud Scania täiselektriline raskeveok, mis hakkas juba sellest nädalast Tartu linnas kliente teenindama. Tegemist on esimese elektrilise raskeveokiga Tartus.
Euroopa Autotootjate Liidu ACEA andmetel vähenes uute veokite registreerimine Euroopa Liidus 2025. aasta esimeses kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 16%, kuid elektriveokite registreerimine kasvas suisa 50,6%. Ilusa numbri taga peitub aga nii rõõmu-, kui valupisaraid.
Volvo esitles oma uut elektrilist pikamaaveokit, mis suudab läbida kuni 600 kilomeetrit ja tema akusid saab laadida 40 minutiga. Tellimusi hakatakse autole vastu võtma ametlikult alles aasta pärast, kuid juba ollakse valmis sõlmima ostusoovi eellepinguid.
Scania ja DHL Grupp on ühiselt välja töötanud tavakütusel töötava generaatoriga elektriveoki, mis võimaldab minna üle elektrilisele maanteetranspordile ilma, et peaks ootama täieliku laadimisvõrgu valmimist.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.