• 22.05.25, 11:05

Laevade ümberehitustoetuse esimene taotlusvoor on avatud

Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) avas taotlusvooru, millega toetatakse laevandusettevõtteid laevade ümberehitamisel energiasäästlikumaks. Taotlust saavad küsida kõik laevafirmad ja ehkki dokkide arv ümberehitustöödeks on Eestis piiratud, saab paljud tööd ära teha ka lihtsalt kai ääres. Näiteks Muuga sadam on valmis kaikohti pakkuma mitmeteks kuudeks.
Laevade ümberehituseks vajalikku võimekust Eestis on. Näiteks BLRT Grupp hankis hiljuti Eesti suurima ja võimsaima laevade hoolduseks, remondiks ja kaasajastamiseks mõeldud ujuvdoki. Türgis valminud ujuvdokk on 180 meetrit pikk, 30 meetrit lai ning kandevõimega kuni 10 000 tonni.
  • Laevade ümberehituseks vajalikku võimekust Eestis on. Näiteks BLRT Grupp hankis hiljuti Eesti suurima ja võimsaima laevade hoolduseks, remondiks ja kaasajastamiseks mõeldud ujuvdoki. Türgis valminud ujuvdokk on 180 meetrit pikk, 30 meetrit lai ning kandevõimega kuni 10 000 tonni.
  • Foto: Andras Kralla
„Nõudlus puhtama meretranspordi järele kasvab maailmas kiiresti. Eesti meretööstuse ettevõtetel on olemas kõik oskused ja kogemused, et pakkuda laevaomanikele maailmatasemel ümberehitusteenust ja aidata kaasa laevade keskkonnasõbralikumaks muutmisele. See loob meie tööstussektorile tööd, suurendab maksutulu ja majanduskasvu ning tugevdab Eesti positsiooni rahvusvahelises merenduses,” sõnas taristuminister Kuldar Leis.

Seotud lood

Uudised
  • 21.04.25, 14:23
Kvoodiraha tagasi laevandusse: taotleda saab kuni 5 miljonit eurot projekti kohta
Taristuminister Kuldar Leis allkirjastas määruse, mille kohaselt asub riik toetama laevandusettevõtteid, kes muudavad oma laevad Eestis keskkonnasõbralikumaks. Toetusmeetme eelarve on 25 miljonit eurot ning investeeringud tehakse CO2 kvoodirahadest.
Uudised
  • 25.03.25, 16:00
Eesti kalalaevade moderniseerimist toetatakse nelja miljoni euroga
Toetusmeetme eesmärk on vähendada kalapüügi ökoloogilist jalajälge, suurendada energiatõhusust ning parandada töötingimusi ja -ohutust kalalaevade pardal. Samuti on oluline arendada jääalust kalapüüki ning tõhustada järelevalvet ja kalapüügiandmete elektroonilist esitamist.
Arvamused
  • 21.03.24, 12:40
Asekantsler: Eesti merenduses peituvad tohutud võimalused
Eesti võiks kujuneda laevade ümberehituskeskuseks, mis annab sadadele tööd ja toob riigikassasse sadu miljoneid. Võimalusi on veelgi, kirjutab kliimaministeeriumi merenduse ja veekeskkonna asekantsler Kaupo Läänerand
Uudised
  • 17.03.25, 14:27
Hüva nõu: kuidas väikelaeva hooajaks õigesti ette valmistada
Väikelaevandus on muutumas Eestis üha populaarsemaks vaba aja veetmise viisiks ja väikelaevade arv on aastate jooksul pea kahekordistunud. Enne, kui paat vette lasta ja esimesed sõidud teha, tuleb veenduda, et kõik oleks tehniliselt korras ning ohutusnõuded täidetud. Haven Kakumäe sadamakapten Martin Tuul, Boatworldi juht Indrek Andresson ja Trossi Mereabi juht Rait Killandi jagavad soovitusi, kuidas enim levinud vigu vältida.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele