DPD viib Eestis kogu kaubikupargi elektrile 2030. aastaks
DPD viib oma pakitranspordi elektrikaubikutele selle aasta lõpuks 13 Eesti linnas. Kümnendi lõpuks on ettevõtte eesmärk katta elektritranspordiga kogu Eesti pakivedu. Senised elektrifitseerimisse tehtud investeeringud ulatuvad nelja miljoni euroni.
Tänaseks on DPD-l Eestis igapäevaselt kasutuses 75 elektrikaubikut.
Foto: DPD Eesti
Esimesed elektrikaubikud lisandusid DPD Eesti autoparki 2021. aasta jaanuaris. Tänaseks on Eestis igapäevaselt kasutuses 75 elektrikaubikut. Aasta lõpuks jõutakse juba 100 elektrikaubikuni.
Kaubalogistika täisteenust pakkuv Via 3L astus juunis otsustava sammu viimase miili vedude elektrifitseerimise suunas. Võib lausa öelda, et julge sammu, sest esimese Eesti ettevõttena soetati endale Hiina päritolu suurkaubik Maxus eDeliver 9. Kas esimesed paar kuud igapäevast tööd kinnitavad ka vanasõna, et julge hundi rind on rasvane?
DPD Eesti kogemus näitas, et läinud nädala ekstreemsed külmakraadid nõudsid elektrikaubikute efektiivsemat veoringide planeerimist ja lisalaadimisi, kuid pakkide hilinemist see siiski kaasa ei toonud. Pigem tuli ette probleeme diiselkaubikutega.
Eesti teedel liikleb täna kolm elektriveokit ning transpordifirmade huvi elektriveokite vastu on kasvav. Samas ei toeta investeeringu kapitalimahukus ega ka olemasolev laadimisvõrgustik täna veel nende laiapõhjalisemat kasutust.
Ehkki Amazon, Temu jt välismaised platvormid on eestlaste seas aina popimad, näitab suuremate kullerfirmade ja Eesti e-kaubanduse liidu uus ühine monitooring, et lõvisosa kaupadest tellitakse siiski Eesti ettevõtetelt.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.