Mobiili kasutamine roolis on aastatega aina tõusnud, eriti tõsine on probleem noorte juhtide ja meeste seas. Iga kümnes juht on sattunud telefoni kasutamise tõttu õnnetusse või liiklusohtlikku olukorda, selgus If Kindlustuse poolt läbi viidud uuringust.

- 5% juhtidest kirjutab sõidu ajal sõnumeid, peab vestlust või sirvib veebi. Foto: Pixabay
Uuringus osalenud juhtidest kinnitas 75%, et nad kasutavad sõidu ajal mobiiltelefoni. Väga tihti kasutatakse telefoni navigatsiooniseadmena või räägitakse vabakäesüsteemi abil. Samas tunnistas 23% juhtidest, et nad vahetavad või otsivad autot juhtides telefonist muusikat, ning 13% ütles, et nad helistavad sõidu ajal ka ilma vabakäesüsteemita. 7% juhtidest saadab häälsõnumeid, 5% kirjutab sõidu ajal sõnumeid, peab vestlust või sirvib veebi. 3% vastanutest teeb autot juhtides samal ajal telefoniga pilte või videoid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
1. detsembril jõustunud liikluskindlustuse seaduse muudatuse kohaselt tuleb liikluskindlustuse leping sõlmida ka maastikusõidukitele, näiteks mootorsaanidele ja maastikusõidukina registreeritud ATV-dele.
1. detsembril jõustuva liikluskindlustuse seaduse muudatuse kohaselt hakkavad Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF), kindlustusandjad ja -vahendajad senisest rohkem saatma teavitusi liikluskindlustuse unustamise vältimiseks.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Pealtnäha turvalised parklad ei olegi nii ohutud. ERGO kindlustuse andmetel toimub 40% kõikidest sõidukikahjudest just parklates ja keskmise kahju suurus on 1200 eurot, viimase aasta kulukaim õnnetus läks maksma 15 000 eurot.
Mitmed tänavu kehtima hakanud maksumuudatused aitavad ettevõtetel kulusid kokku hoida ja võimaldavad tõsta ka töötajate heaolu, mis toob ettevõttele täiendava kasu. Lisaks tasub ettevõtjatel tänavu panustada kulude kokkuhoiule läbi e-arvete kasutuselevõtmise ja sobivaima pangateenuse valikuga, kirjutab Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.