• ST
  • 01.10.24, 11:27

Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla

Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte sõidukipargi haldamine on sageli seotud ajakulukate tegevuste ja ootamatute kuludega. Selleks, et keskenduda põhitegevusele ja vältida tülikat administratiivkoormust, on täisteenusrent saanud üha populaarsemaks lahenduseks nii väikeste kui ka suurte ettevõtete seas. Täisteenusrent pakub terviklikku lahendust, kus ühe fikseeritud kuumakse sisse on koondatud kõik sõidukiga seotud kulud ja tegevused – alates hooldusest kuni kindlustuse ja rehvide vahetuseni.
Üks teenuse pakkujaid, Mobire Eesti juhatuse liige Marek Kurs, on täisteenusrendi eeliseid ja potentsiaali juhtidele selgitanud juba pikka aega. Kursi kogemused ja teadmised selles valdkonnas on toonud väärtuslikku ülevaadet sellest, kuidas ettevõtted saavad täisteenusrendi abil oma tegevust efektiivsemaks muuta ja kulusid täpselt prognoosida.

Miks valida täisteenusrent?

Täisteenusrent erineb tavapärasest liisingust oluliselt, kuna see pakub ettevõtetele muretut ja terviklikku lahendust, hõlmates kõiki sõidukiga seotud kulusid ja teenuseid. Marek Kurs selgitab, et täisteenusrent on loodud spetsiaalselt selleks, et ettevõtted saaksid vabastada oma ressursse ja keskenduda oma põhitegevusele, jättes sõidukipargi haldamise spetsialistide hooleks.
„Täisteenusrendi suurim eelis on kulude prognoositavus. Kui traditsioonilises liisingus võivad hooldused, kindlustused ja muud kulud olla ettearvamatud, siis täisteenusrendi puhul on need kulud fikseeritud. Ettevõte saab täpselt planeerida, kui palju sõidukipargi haldamine maksab,” märgib Kurs.
See tähendab, et ootamatud kulud jäävad ära ja juhtidel on täpne ülevaade kuludest juba lepingu sõlmimise hetkel. Samuti sisaldab täisteenusrent teenuseid, mida tavapärane liising ei kata, näiteks asendusauto vajaduse korral või ööpäevaringne tehniline tugi. See muudab täisteenusrendi eriti atraktiivseks lahenduseks ettevõtetele, kus sõidukid peavad olema pidevalt töökorras ja teeninduses.

Kuidas aitab täisteenusrent kulusid kokku hoida?

Marek Kursi sõnul on täisteenusrendi kasutajad võitnud olulisi kulusääste tänu Mobire suurtele mahtudele ja ostujõule. „Me ostame aastas tuhandeid sõidukeid, mis annab meile tugeva positsiooni läbirääkimistel nii automüüjate kui ka kindlustusfirmade ja hoolduspartneritega. Meie kliendid saavad osa nendest soodustustest, mida nad üksikult sõidukeid ostes ei saaks,” selgitab Kurss.
Kurs rõhutab, et ettevõtetele on oluline teha kulude osas teadlikke valikuid, mis lähevad kaugemale ainult sõiduki ostuhinnast. „Paljud valivad sõiduki ainult hinna järgi, kuid ei mõtle pikemas perspektiivis hooldus- ja varuosakuludele. Täisteenusrendi kaudu saame pakkuda optimaalseid lahendusi, kus arvestame kogu sõiduki elutsüklit ja hoolduskulude tegelikku suurust,” lisab Kurs.
Ta toob näiteks kaubikute turu, kus prantsuse ja saksa automarkide hoolduskulud erinevad drastiliselt. Viie aasta jooksul võib ühe kaubiku hoolduskulu olla üle 7000 euro, samas kui teise puhul võib see jääda alla 3000 euro. „See on tohutu erinevus ja võib lõpuks kompenseerida sõiduki esialgse ostuhinna vahe. Seepärast on täisteenusrendi valikul oluline kaaluda hoolduskulusid sama põhjalikult kui ostuhinda,” märgib Kurs.

Administratiivne koormus – märkimisväärne kokkuhoid

Üks olulisemaid aspekte täisteenusrendi puhul on see, kuidas see aitab vähendada ettevõtete administratiivset koormust. Marek Kurs rõhutab, et sõidukipargi haldamine on sageli seotud suure hulga dokumentidega ja pideva suhtlusega erinevate teenusepakkujatega – automüüjad, kindlustused, hoolduspartnerid jne.
„Kui ettevõte haldab oma sõidukeid ise, võib viie aasta jooksul koguneda üle 250 arve, mis kõik vajavad menetlemist ja kinnitamist,” selgitab Kurs. Täisteenusrendiga vähendatakse see arv 60-ni, kuna kõik kulud ja teenused on koondatud ühe arve alla, mis esitatakse kord kuus. See vähendab oluliselt raamatupidamise ja juhtkonna töökoormust, kuna enam ei pea tegelema iga väiksema kulutusega eraldi.
Kursi sõnul on paljude ettevõtete jaoks just administratiivkoormuse vähendamine üks peamisi põhjuseid, miks nad täisteenusrenti kasutama hakkavad. „Juhtkonnal on rohkem aega keskenduda strateegilistele küsimustele, mitte tegeleda sõidukite hooldusplaanide ja kindlustustega. See on suur ajavõit ja võimaldab keskenduda ettevõtte põhitegevusele,” märgib ta.

Hetkel kuum

Kas täisteenusrent on õige valik igale ettevõttele?

Marek Kurs rõhutab, et täisteenusrent ei ole kõigile sobiv lahendus. „ Täisteenusrent on ideaalne lahendus ettevõtetele, kes vajavad oma sõidukitele madalat halduskoormust ja suuremat kulude prognoositavust. Kuid see ei pruugi olla õige valik näiteks ettevõttele, kes eelistab osta kasutatud sõidukeid või soovib igal võimalusel ise kulusid hallata,” selgitab Kurs.
Samuti tuleb arvestada, et täisteenusrendi puhul tuleb sobiv partner valida hoolikalt. „Oluline on valida partner, kes suudab pakkuda fikseeritud kuumakseid ja läbipaistvaid lepingutingimusi. Turul on pakkujaid, kellel on lepingus peidetud klauslid, mis võimaldavad rendiperioodi jooksul hinda tõsta, näiteks juhul, kui hoolduskulud või kindlustus tõusevad. Seetõttu on oluline lepingu tingimustesse süveneda ja valida usaldusväärne partner,” rõhutab Kurs.

Jätkusuutlikkus ja tulevikutrendid

Täisteenusrendi puhul ei ole tegemist ainult mugavuse ja kuluefektiivsusega. Üha enam pööravad ettevõtted tähelepanu ka jätkusuutlikkusele ja keskkonnamõjude vähendamisele. Marek Kursi sõnul on see trend, millele Mobire on tugevalt keskendunud. „Meie kliendid küsivad üha sagedamini elektriautode ja hübriidlahenduste kohta. Need ei ole ainult keskkonnasõbralikud valikud, vaid ka kuluefektiivsed, sest elektriautod on tihti madalamate hoolduskuludega,” räägib Kurs.
Mobire pakub oma klientidele võimalust proovida elektriautosid ja saada personaalset nõustamist. „Viime läbi proovisõidupäevi ja aitame klientidel välja arvutada, millised on nende kogukulud elektriautode või hübriidide kasutamisel. Oluline on leida sobiv lahendus, mis vastab nii ettevõtte kui ka keskkonnaeesmärkidele,” lisab ta.
Kokkuvõttena saab öelda, et täisteenusrent pakub ettevõtetele terviklikku ja muretut lahendust, mis aitab säästa aega, raha ja vähendada halduskoormust. Fikseeritud kuumakse, suurem kulude prognoositavus ja professionaalne teenindus muudavad selle lahenduse eriti atraktiivseks ettevõtetele, kes soovivad keskenduda oma põhitegevusele ja jätta sõidukipargi haldamise ekspertide kätte.
Tutvu Mobire täisteenusrendi pakkumistega SIIN. Lisaküsimuste korral või personaalse pakkumise saamiseks võta meiega julgelt ühendust aadressil [email protected].
Kuula ka Äripäeva raadio podcasti Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Allando Trailways juht Vahur Oja näeb, et eksport Soome ei ole taastunud. Ümberringi on palju määramatust ja negatiivseid märke, hindab ta.
Majandustulemused
  • 04.05.25, 21:12
Käivet kasvatanud vedaja: peaasi, et see keerulisel ajal püsiks
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele