Soome vedajal õnnestus end vingerdada Eesti magusale tööotsale – vedada Enefit Greeni Sopi-Tootsi tuuleparki tuulikute hiiglaslikke osi, kirjutab
Äripäev.

- Quickporti autod olid tuulepargi osade vedamise juures
- Foto: Enefit Green
Kohalikke vedajaid kaitsev Euroopa Liidu reeglistik peaks sellised juhtumid ära hoidma, aga lõpuks läks asi ikkagi nii, et ükski asutus ei pannud kätt ette sellele, et Sopi-Tootsi suured eriveod tegid ära Soome vedaja Silvasti masinad. Suurele lepingule lootnud ja selleks valmistunud Eesti vedajad pidid nüüd hoopis koondama ja masinaid maha müüma.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saksa innovatsiooniuuringute instituudi Fraunhofer ISI värske uuring analüüsis enam kui 200 allika põhjal nullheitega veokite hinnakujunduskomponente ja kulude tulevasi arenguid. Tulemused näitavad, et kõige lootustandvamad nullheitega tehnoloogiad on hetkel akutoitega veokid, mille hind on selges langustrendis. Lisaks pole nende kasutamiseks tarvis üldse nii palju laadijaid, kui Euroopa Liit on ette näinud.
Euroopa üks suurimaid transpordifirmasid, Leedu päritolu Girteka, avaldas analüüsi Euroopa transpordi- ja logistikasektori hetkeseisust Poola, Saksamaa ja Beneluxi riikide näitel. Resümee on murettekitav: ainuüksi Poolas on 2024. aasta esimeses kvartalis pankroti välja kuulutanud 120 transpordifirmat ning 1400 alustanud kärpimisprotsessi.
Euroopa Komisjon on välja valinud 134 projekti, mis saavad Euroopa ühendamise rahastust kokku üle 7 miljardi euro toetust. Sadu miljoneid euroraha tuleb ka Eestisse.
Nõudlus merevedudes on saavutanud rekordtaseme, ületades isegi pandeemia aegu. Põhjuseks asjaolu, et hinnatõusu jätku eeldades on ettevõtted hakanud kaupu pikemalt ette varuma. Mis juhtub aga siis, kui tavapärane kõrghooaeg saabub? Kas siis hinnad langevad? Või siiski vastupidi? Teemat analüüsib Flameko Forwanding`i müügidrektor Kalev Kirt.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.