Tartu lähedal asuvale Tiksoja raudteeülesõidukohale paigaldati uus automaatne foorisüsteem, mis tuvastab rongide lähenemise rattapaariloenduri abil ning tõkestab ülesõidu nelja tõkkepuuga. Kokku paigaldatakse selline lahendus 15-le raudteeülesõidukohale.

- Tartu lähedal Tiksoja raudteeületuskohas on taas tõkkepuud. Foto: Eesti Raudtee
Eesti Raudtee töövõtjad toimetavad aktiivselt Tallinna ja Tartu vahelisel raudteelõigul, et järgmisel aastal tõsta sealsete rongide liikumiskiirust kuni 160 km/h. Selleks elektrifitseeritakse, õgvendatakse ja uuendatakse raudteed ning moderniseeritakse liiklusjuhtimissüsteeme, samuti lisatakse ohutusvarustust ülesõidukohtadele tõkkepuude ja fooride näol.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
AS Eesti Raudtee avaldas eelmisel aastal hanke, mille tulemusena on plaanis täielikult uuendada raudtee kontaktvõrk Lagedi jaamast Aegviidu jaamani. Hankemenetluse tulemusel sõlmiti leping Leonhard Weiss OÜga ning selle maksumus on 49 miljonit eurot. Projekti rahastatakse Euroopa Liidu vahenditest.
Tee-ehitusfirma Verston ja Järelpinge Inseneribüroo sõlmisid esimesed Rail Balticu raudtee põhitrassi Raplamaa lõikude ehitamise lepingud, mille kogumaksumus on 107 miljonit eurot.
2024. aasta jaanuaris sõitis Elroni reisirongidega rohkem kui 607 000 reisijat, mis on aasta varasemast 5% enam.
2023. aastal toimus Eesti raudteedel 12 avaliku raudteeohutusega seotud juhtumit, neist 7 olid sõiduki ja rongi kokkupõrked raudteeülesõidukohtades ja 5 otsasõidud raudteel viibinud inimestele. Õnnetusjuhtumite tõttu hukkus 2 ja vigastada sai 3 inimest.
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.