Autode heitkoguste vähendamine – lihtsam öelda kui teha
Euroopa Kontrollikoja 24. jaanuaril avaldatud eriaruande kohaselt ei ole ELi uute sõiduautode CO2 heite vähendamise eesmärgid saavutatavad seni, kuni pole täidetud olulised eeltingimused.
Autode CO2 heide ei vähene seni, kuni domineerib sisepõlemismootori kasutamine, kuid ELi autopargi elektrifitseerimine on väga mahukas ettevõtmine. Foto: Liis Treimann
Hoolimata suurtest ambitsioonidest ja rangetest nõuetest tekitab enamik ELi teedel sõitvaid sõiduautosid endiselt sama palju süsinikdioksiidi kui 12 aastat tagasi. Elektrisõidukid võivad ELi heitevaba autopargi eesmärgi saavutamisele lähemale aidata. ELi audiitorid hoiatavad siiski, et jõupingutused selles suunas vajavad kiirendust.
Euroopa Parlament ja nõukogu jõudsid eile esialgsele poliitilisele kokkuleppele karmistada alates 2030. aastast ELi turule toodavate uute raskeveokite ja busside heitmete norme.
Latvenergo gruppi kuuluv Elektrum arendab Balti riikide suurimat elektriautode avalikku laadimisvõrgustikku ning avas laadimisjaama Tartu Lõunakeskuses. Laadimisvõrgustikus Elektrum Drive on 2030. aastaks planeeritud avada rohkem kui 3000 laadimispunkti, millest ligi 1000 rajatakse Eestisse.
Novembri lõpus tõi Circle K esmakordselt Eesti turule ülikiire "plug and charge Autocharge" laadimislahenduse, mille abil toimub peale kaabli ühendamist autoga kogu laadimisprotsess automaatselt. Uus süsteem on aga tekitanud elektriautoomanikes küsimusi: kas see sobib kõikidele elektriautodele ja kuidas see täpselt töötab?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.