• 29.12.23, 12:15

Puust ja punaselt: kui palju tõuseb 1. jaanuaril veohind Paldiski-Kapellskäri liinil?

Uuest aastast peavad laevandusfirmad hakkama maksma saastekvooti, mis on hetkeseisuga 85 eurot CO2 tonni kohta ja see lisakulu kantakse sarnaselt kütuse lisatasuga edasi turule, ehk lõpptarbijale. Mida see tähendab lähiaastatel meie veofirmadele DFDSi ja Paldiski-Kapellskäri liini näitel? DFDS Eesti juht Peter Ojasaar teeb asja puust ja punaselt selgeks.
Peeter Ojasaar selgitas HKS tasude arvestamise süsteemi tänavusel logistika aastakonverentsil.
  • Peeter Ojasaar selgitas HKS tasude arvestamise süsteemi tänavusel logistika aastakonverentsil. Foto: Raul Mee
Alates 2024. aastast on Euroopa Liidu ja Euroopa Majandusühendusse kuuluvate sadamate vahel tegutsevad kaubaveoettevõtted kohustatud ostma iga-aastaselt ELi lubatud heitkoguse ühikuid (LHÜ). Emissioone arvestatakse ja kontrollitakse ELi järelevalve all, mis hõlmab aja jooksul aina enam heitmeliike ning laevade tüüpe ja suurusi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele