Kremli hoiatustest hoolimata sõidavad merel ka Ukraina viljalaevad, nädala eest teatas isegi kindlustusettevõte Miller, et pakub koostöös Ukraina võimudega teekonda läbivatele viljalaevadele kindlustust.
Palau lipu all seilav Resilient Africa oli esimene laev, mis trotsis blokaadi ja viis Ukrainast vilja välja.
Foto: AFP/Scanpix
Kümmekond viljalaeva on suutnud Musta mere blokaadist hoolimata eksportida Ukraina vilja. Laevad on sildunud nii Odessas, Tšornomorskis kui ka Pivdennõis – kõigis suurtes vabades sadamates – ning sealt seejärel koos viljaga lahkunud.
Ukraina põllumehed, kes ei saa eksportida teravilja Musta mere kaudu, peavad ligipääsu Euroopa sadamatele võtmelahenduseks, kuid ilma toetusteta on see võimatu, ütles Ukraina põllumeeste esindaja Andrei Dikun esmaspäeval Vilniuses toimunud kohtumisel.
Ukraina taristuminister Oleksandr Kubrakov teatas oma Facebooki lehel, et Odessa sadamast väljus Hongkongi lipu all sõitev konteinerlaev Joseph Schulte, mille pardal on üle 30 000 tonni kaupa.
Venemaa rünnaku tõttu Ukrainas on Euroopa Liit kehtestatud mitmeid sanktsioone, sealhulgas impordi- ja ekspordikeelud erinevatele kaupadele. Seatud keelud kehtivad ka posti- ja kullersaadetistele ning nende eiramine võib kaasa tuua karistuse.
„Pärast sõja algust pidime vahetama oma kontori asukohta ning kolima uude kohta, kus on ka pommivarjend. Meil on seal 500 m2 pinda, oma elektrigeneraatorid, wi-fi ning on olnud aegu, mil meie töötajad elavad seal koos oma peredega,“ rääkis Ace Logisticsi Ukraina esinduse juht Olena Dashko Pärnu Tarneahelakonverentsil.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.