Mootorikütuste aluseks oleva nafta hind võib hakata tõusma, hoiatas Circle K Eesti. Hinda mõjutavad Hiina majanduse ebakindlus, USA ja Euroopa keskpankade interssimäärad ning OPECi kärpeplaanid.
Eesti tanklakettide kütuste hinnad on püsinud pikka aega samal tasemel, sest vahepeal pole väga palju muutunud ka toornafta hind.
Foto: Liis Treimann
Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuht Indrek Sassi sõnas, et maailmaturu nafta hind on püsinud üsna stabiilsena ning pigem on turud muutuste ootel.
Maikuus kasvas vedelkütuste tanklamüük eelmise aastaga võrreldes 3%, kuid diislikütuse hulgimüük jätkas sarnaselt varasemate kuudega languskursil. Eesti Transpordikütuste Ühingu hinnangul näitab 10-protsendiline hulgimüügi vähenemine, et teatud sektorites hakkab majanduslangus mõjutama oluliselt ka kütusetarbimist.
Eesti peaks seisma selle eest, et raskeveokites biometaani kasutamisele tekiks Euroopa Komisjoni määruses samasugune erisus nagu e-kütustel sõiduautode määruses, kirjutab Eesti Gaasiliidu tegevjuht Heiko Heitur.
Eelmise nädala neljapäeval tähistas varasemalt Eesti Õliühinguna tuntud kütusesektori esindusorganisatsioon oma 30. juubelit, kus tutvustati ka ühingu uut nime ja visuaalset identiteeti. Nüüdsest kannab riigi suurimaid kütusemüüjaid ühendav organisatsioon nime Eesti Transpordikütuste Ühing.
Maksu- ja tolliameti mootorikütuste müügiandmed aprilli kohta näitavad, et mootorikütuste tanklamüük Eestis oli 4% ehk 3,1 miljonit liitrit kõrgem kui 2022. aastal. Kasvu vedasid diislikütuse müük piirimaakondades ja mootoribensiini müük väljaspool Harjumaal, samuti mootorivedelgaas LPG.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.