Plaan avalikustati Aerofloti tegevjuhi Sergei Aleksandrovski ja Venemaa presidendi Vladimir Putini kohtumisel. Ehkki kõik tellitavad lennukid on juba aastaid vähemalt katsetusjärgus reaalselt olemas, liigitavad Venemaa sõltumatud eksperdid plaani samasse kategooriasse Moskvitši taastootmise alustamisega. Vähemalt lähiaastate kontekstis.

- Lõviosa tellitavatest lennukitest saavad olema Irkut MC-21 lennukid.
- Foto: Air Data News
Aerofloti juhi sõnul sisaldab tellimus 73 Sukhoi Superjetti, 210 Irkut MC-21 ja 40 Tupolev Tu-214 lennukit. Aleksandrovski sõnul on see "üle pika aja" suurim lennukitellimus Venemaal. Ta märkis ka, et tellimus on osa ettevõtte "peamisest prioriteedist", üleminekust välismaistelt lennukitelt kodumaistele lennukitele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ainuüksi Iiri lennukiliisingufirma AerCap esitas sel nädalal kindlustusnõude 3,5 miljardi dollari suuruses summas, kuna enam kui 100 selle ettevõtte lennukit on Venemaa ebaseaduslikult omastanud. Eurocontroli teatel on Venemaa sisuliselt röövinud 435 välismaistele liisingfirmadele kuuluvat lennukit.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.