Aprillis Cleveronist eraldunud isejuhtivaid robotkullereid arendav ettevõte Cleveron Mobility AS võtab kasutusele uue brändinime Clevon. Ettevõtte ametlikuks nimeks äriregistris jääb endiselt Cleveron Mobility AS.
Autonoomsete robotkullerite tootja Cleveron Mobility sõiduk nimega CLEVON 1.
Foto: Liis Treimann
Suure koguse Cleveroni aktsiaid kokku ostnud Clevoni juhatuse esimees Arno Kütt sõnas, et ettevõtete jagunemisel sai kokku lepitud Cleveron Mobility brändinime muudatus aasta jooksul.
Cleveron Mobility robotkullerid alustavad kaupade kojuvedu IKI kauplustest Leedus ja seda hakkab opereerima viimase miili vedude platvorm LastMile. Kolmepoolne teenus käivitatakse Vilniuses.
Eestis on tehisintellektil põhinevate tarkvaraliste algoritmide ehk krattide abil automatiseeritud mitmeid protsesse, mis on aidanud tõsta eri teenuste kvaliteeti, muuta nende osutamist personaalsemaks ja riigi puhul vähendada bürokraatiat. Samas on senised katsetused olnud pigem lihtsamad – digipöördeks on vaja muuta ka keerulisemaid protsesse. Mis kratid tegutsevad logistikas ja transpordis?
Logistikateenuse pakkuja DHL Express hakkab Tallinnas testima Cleveron Mobility mehitamata robotkullerit Clevon 1. DHL-i värvides sõidukit saab Tallinna tänavatel näha alates selle aasta juulist.
Cleveron Mobility juht Arno Kütt rõhutab hommikuprogrammi intervjuus, et ettevõte tahab jõuda oma tootega sinnamaale, kus autonoomsete sõidukite seaduseelnõude vastuvõtmisel oleks võimalik tooted kohe tänavatele tuua.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.