Rootsi veokitootja Scania ja Euroopa suurim erametsaomanik SCA töötasid välja maailma esimese elektrilise puiduveoki. 80-tonnise kandevõimega veok transpordib puitu SCA Gimonäsis asuva puiduterminali ja Obbola paberivabriku vahel.
Scania e-mobiilsuse juht Fredrik Allard ütles pressiteates, et 80-tonnine akujõul töötav metsaveok näitab, et ka raskeveokeid saab elektrifitseerida. Ühtlasi on see vajalik samm Rootsi kliimaeesmärkide saavutamiseks. Elektriveoki kasutuselevõtt võimaldab vähendada puidutranspordiga tekitatavat süsiniku heitekoguseid 55 tonni võrra aastas.
Joogitooja A. Le Coq teatas, et ostis esimest korda ettevõtte ajaloos päris oma veoki, mis on ühtlasi Baltikumi esimene elektriveok. A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul hakkab veokit kasutama ettevõtte logistikapartner.
Euroopa suurimad veokitootjad Traton Group (Scania ja MAN), Daimler Truck ja Volvo Group lõid ühisettevõtte 1700 avaliku laadimispunkti rajamiseks üle Euroopa, investeerides sellesse ühtekokku pool miljardit eurot.
DFDSi logistika allüksuse hange on seni üks suurimaid elektriliste raskeveokite tellimusi Euroopas. Ettevõtte jaoks on see aga üks viise, kuidas jõuda eesmärgini vähendada aastaks 2030 CO2 heitkoguseid 45% võrra.
Hiljuti skandaalidese sattunud Nikola Motorsi ja Itaalia Iveco ühisettevõte Nikola Iveco Europe avas septembris Saksamaal Ulmis oma uue elektriveokite tehase. Ühtlasi esitleti ka esimest Nikola Tre elektriveokit, mis sõidab ettevõtte enda välja töötatud akudel. Esimesed autod jõuavad kliendini juba selle aasta lõpus.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.