Sillamäe ja Muuga sadama terminalidesse, mis seisati pärast sanktsioonide kehtestamist nende Venemaa omanikele, on jäänud tonnide kaupa mürkaineid, sealhulgas vedelat ammoniaaki. Tehniline järelevalve rahustab – terminalide omanikud saavad nende ohutuse kindlustada, sest riik vabastab osaliselt nende kontod, et ohtlike ainete ladustamise eest maksta.

- Sillamäe keemiakaitseõppus 2021
- Foto: ERR/Scanpix
Venelaste omanduses olevad EuroChemi ja DBT terminalid Sillamäel ja Muugal elavad juba teist kuud eriolukorra tingimustes: nende pangakontod on külmutatud, majandustegevus peatatud, kirjutab Delovõje Vedomosti. Euroopa Liidu sanktsioonide musta nimekirja jõudsid ka DBT tegelik kasusaaja Vjatšeslav Kantor ja EuroChem Terminal Sillamäe omanik Andrei Melnitšenko koos endaga seotud ettevõtetega.
Juba ainuüksi suurettevõtte seisma panek on probleem. Kuid suuremat peavalu valmistab asjaolu, et terminalides hoitakse mürgiseid aineid, sealhulgas vedelat ammoniaaki. Ammoniaagi ohutu ladustamine nõuab elektrit ja koolitatud personali, mis mõlemad maksavad raha. Kui terminali kontod külmutatakse, satub ohtu võime maksta töö ja elektri eest. Kui aga süsteemid, mis kontrollivad ja hoiavad mürgiseid aineid ohututes tingimustes, ei toimi pikema aja jooksul, kasvab tõsise õnnetuse oht.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.