DB Schenker toob liinile ilma meeskonnata konteinerlaeva
DB Schenker plaanib Norra rannikul tööle panna elektri jõul ja ilma pardameeskonnata liikuva konteinerlaeva, millest saab oluline verstapost kaubalaevanduse ajaloos.
Meeskonnata laev läbib 43 kilomeetrise vahemaa umbes kolme tunniga ja saab võtta pardale kuni 300-tonnise lasti.
Foto: DB Schenker
“See unikaalne projekt tähistab järjekordset pikka sammu loodussäästlikumate tarneahelate poole ja läheb suurepäraselt kokku meie ambitsiooniga muuta meretransport veelgi jätkusuutlikumaks,” kommenteeris DB Schenker Eesti juhatuse liige Kristo Vrager.
DB Schenker on taasalustanud äriklientide kaubavedudega Ukrainasse ja sealt välja ning pakub juba mitmel pool riigis valitud teenuseid. Mõistagi neis piirkondades, kus aktiivset sõjategevust ei toimu.
Rootsi autonoomsete veokite tootja Einride plaanib palgata tööle esimese autonoomse veoki operaatori, kes alustaks nende kaugjuhtimist. Töötaja peab läbima 9-kuulise katseaja.
Sel nädalal on teele läinud juba kümme veokit Eesti Punase Risti kaudu Ukraina heaks kogutud humanitaarabiga, mille logistika korraldamise on võtnud enda õlule Omniva. Vedajaid on nii Eestist kui Poolast, Schenker viib kolm koormat kohale suisa tasuta.
Schenkeri Baltikumi personalijuht Piia Kadastik tõdes Personaliuudistele antud intervjuus, et tööjõukriisist suurem probleem on hoopis vastutustunde ja suhtumisega. „Liiga palju on neid tööle kandideerijaid, kellel tegelikult puudub motivatsioon õppida, areneda ja tööd teha.ˮ
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.