Tallinna Sadama I kvartali reisijate arv kasvas, aga kaubamaht vähenes
2022. aasta I kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 4,8 miljonit tonni kaupa ja 896 tuhat reisijat. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 140% ehk 524 tuhande reisija võrra, samas kaubamaht vähenes 8%.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul toimub reisijate äris taastumine COVID-19 pandeemia põhjustatud madalseisust.
Foto: LIIS TREIMANN
Laevakülastuste arv vähenes 2% 1645 külastuseni. Eesti mandri ja suursaarte vaheline reisijate arv kasvas 20% ja sõidukite arv 13% ning jäämurdja Botnica prahipäevade arv jäi eelneva aasta tasemele, laeva kasutusmäär oli 100%.
Tallinna linnavalitsus otsustas kaasrahastada Tallinna ringraudtee eriplaneeringu koostamist, et luua olemasolevate 1520millimeetrise rööpmelaiusega raudtee vahele ühendus, mis lubaks kaubarongid suunata kesklinnast eemale.
Euroopa järgmiseks sammuks Vene agressioonile sanktsioonidega vastamises võib osutuda Venemaaga seotud laevadel Euroopa Liidu sadamatesse sisenemise keelamine, Eesti ootab liidu ühist otsust, mis võib kokku puudutada tuhandeid aluseid.
AS Tallink Grupp ja AS Tallinna Sadam sõlmisid täna kompromissi, mille kohtulikul kinnitamisel lõpetatakse Vanasadamas reisilaevadele pakutavate sadamateenuste tasusid puudutav kohtuvaidlus, Tallink Grupp loobub esitatud nõuetest Tallinna Sadamaa vastu ning Tallinna Sadam muudab tulevikus reisilaevadele kohaldatavaid sadamatasusid.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.