Üle Euroopa jõustuvad järk-järgult liikuvuspaketi nõuded. Sellest nädalast peavad rahvusvahelistel autovedudel kasutatavad sõidukid naasma iga kaheksa nädala jooksul koduriiki ning kabotaažvedudele lisandus täiendav nõue.
- Veokite arv, mis peab hakkama iga kaheksa nädala tagant koduriiki naasma on väga suur, nagu ka CO2 pääst, mis selle otsuse tulemusel õhku paiskub. Foto: AFP
„Vaatamata sellele, et Euroopa Liidus peavad järgnevatel aastatel kõik riigid tegema jõupingutusi rohepoliitika karmide nõuete täitmiseks, peavad transpordiettevõtted sellest nädalast saastama keskkonda oluliselt rohkem, kuna sõidukite regulaarse koduriiki tagasipöördumise nõude tõttu teeb tõenäoliselt suur osa sõidukitest oma sõidud koduriiki tühjalt,“ ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.
Seotud lood
Alates 2. veebruarist peavad kõik veokijuhid tegema igal piiriületusel sõidumeerikusse käsitsi vastava märke. Sõidu ajal seda teha pole võimalik, uue põlvkonna meerikuid, mis piiriületusi automaatselt lugeda suudaks, aga pole ning järelturule ei pruugi need jõuda enne 2023. aasta lõppu.
Uuest aastast on paljudes Euroopa riikides transpordi- ja logistikasektoris mitmeid olulisi muudatusi alates liikuvuspaketi teisest etapist kuni erinevate riikide kehtestatud seadusemuudatusteni välja. Mida tasub vedajatel selles valguses teada?
Logistikas ja transpordiäris on kaubal on soodumus liikuda mööda kõige lühemat ja efektiivsemat teekonda. Sageli aga kipub see tõsiasi meelest minema, kirjutab DB Schenkeri Baltimaade tegevjuht Janek Saareoks.
Lisatud täismahus video aruteluringist
Kuidas erinevad transpordikanalid 2022 aastal toimivad ja milliste riskidega peame arvestama? Viis logistikasektori tippjuhti võtsid logistika aastakonverentsil istet ning vaagisid olukorda majandusanalüütik Raivo Vare juhtimisel.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.