Rahvusvahelise reisijate- ja kaubaveoga tegelevad ettevõtted peavad 2. veebruarist arvestama autojuhtide uute lähetamisnõuetega. Ettevõtted peavad tagama autojuhile teenuse osutamise riigis kehtivad töötingimused, kui need on paremad Eestis kehtivatest töötingimustest.

- Teises riigis käivad autojuhid ei tohi edaspidi olla võrreldes kohalike autojuhtidega alamakstud.
- Foto: Liis Treimann
Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul muutuvad välismaal töötavatele autojuhtide töötingimused paremaks, kuid samal ajal pannakse meie ettevõtted keerulisse olukorda „Kui meie ettevõtete autojuhid on pidanud varem tundma, et mõnes riigis on nad kohalikega võrreldes alamakstud, siis nüüd selline olukord lõpeb. Euroopa ühtsel turul on oluline kohelda autojuhte võrdselt, et muuta veondussektorit laiemal tööturul atraktiivsemaks. Eriti olukorras, kus autojuhtide puudus on süvenev probleem,“ selgitas Aas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.