Uusaastapidustused ja olümpiamängud mõjutavad logistikat Hiinaga
Hiina pühadel ja uue aasta pidustustel on olnud alati suur mõju tootmisele ja logistikale. Sel korral muudavad olud erilisemaks koroonapiirangud ja pidustusega samal ajal algavad olümpiamängud.
Jaanuari lõpus või veebruari alguses Hiinast liikuma pidav saadetis võib suure tõenäosusega hilineda.
Foto: Diego Fernandez/Unsplash
Seitsmepäevased pidustused uue aasta vastuvõtmiseks on suurejoonelised ja seda tähistatakse nii Hiinas kui ka väljaspool. "Uus aasta sõltub Kuu liikumisest ja on tänavu 1. veebruaril. Samas toob Hiina "kompensatsioonimehhanism" kaasa selle, et tegelikult möödub kogu nädal alates 31. jaanuarist kuni 6. veebruarini pühaderütmis," ütles MyDello turundus- ja kommunikatsioonijuht Jenny Marie Fagrell.
Leedu ekspordist Hiina oli detsembris alles jäänud ainult hädine kümnendik ja seda peamiselt Hiina tolli poolt leedukate teele veeretatud takistuste pärast, loeb Leedu SEB analüütik Tadas Povilauskas välja Hiina tolli andmetest.
Kõrged energiahinnad vähendavad muude kaupade tarbimist ning ülekoormatud tarneahelad saavad taas pisut kergemini "hingata", on üks tendents paljudest, mis analüütikute hinnangul alanud aasta tarneahelaid mõjutab. Erinevaid trende on aga palju teisigi, alates Omicronit robotiseerumiseni välja.
Kuidas erinevad transpordikanalid 2022 aastal toimivad ja milliste riskidega peame arvestama? Viis logistikasektori tippjuhti võtsid logistika aastakonverentsil istet ning vaagisid olukorda majandusanalüütik Raivo Vare juhtimisel.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.