Leedu ekspordist Hiina oli detsembris alles jäänud ainult hädine kümnendik ja seda peamiselt Hiina tolli poolt leedukate teele veeretatud takistuste pärast, loeb Leedu SEB analüütik Tadas Povilauskas välja Hiina tolli andmetest.
Klaipeda sadam kauba lähtekohana tähendab takerdumist Hiina tollis, seda kinnitab nüüd ka statistika.
Foto: AFP/Scanpix
Tema sõnul meeldib hiinlastele kiiresti andmeid avaldada ja nende detsembri tolliandmed väliskaubanduse kohta Leeduga on juba avalikud, mis koos Leedu tolliandmetega annavad meile üsna usutavad andmed detsembri kohta.
Kõrged energiahinnad vähendavad muude kaupade tarbimist ning ülekoormatud tarneahelad saavad taas pisut kergemini "hingata", on üks tendents paljudest, mis analüütikute hinnangul alanud aasta tarneahelaid mõjutab. Erinevaid trende on aga palju teisigi, alates Omicronit robotiseerumiseni välja.
Viimastel aastatel on kogu logistikasektorist käinud üle omamoodi tsunami. Kas algaval aastal on oodata olukorra stabiliseerumist ja hindade alanemist või pigem mitte? Millega tuleks tuleva aasta tarneid planeerides erinevate transpordilahenduste puhul arvestada?
Valgevene hübriidrünnak ja Vene vägede koondumine Ukraina piiril on pannud küsimärgi alla Euraasia kaubavoogude jätkumise tavapärastes transiidikoridorides ning ennustab uut kaubandussõda Ida ja Lääne vahel.
Kõrghooaeg kaubavedudes, suurenenud nõudlus, piiratud võimalused ja hinnatõus – need on peamised märksõnad logistikas käesoleva aasta sügisel, nentis ACE Logistics Estonia lennu- ja mereosakonna juht Merle Lichtfeldt.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.