Täna avati Türil pidulikult Edelaraudtee uus juhtimiskeskus, mis koondab kõik taristuga seotud digitaalsed andmed Tallinnast kuni Viljandini ühte punkti ning võimaldab lähiaastatel raudteeliikluse juhtimise täielikult automatiseerida.
Edelaraudtee juhi Rain Kaarjase sõnul tähistab juhtimiskeskuse valmimine ettevõtte 20-aastases arengus ning kogu siinse raudtee ajaloos olulist tehnoloogilist pöördepunkti. „Juhtimiskeskuse valmimine tähistab kogu raudtee arengus pöördelist momenti – infotehnoloogia kasutuselevõtt annab juhtimiskeskuse valmimisega võimaluse tsentraalseks andmekasutuseks, raudteeliikluse juhtimise automatiseerimiseks ning ka lihtsustab tulevikus hooldus- ja ehitustöid,“ lausus Edelaraudtee juht.
Alanud Euroopa raudteeaastal teevad Elron, Rail Baltic Estonia, Eesti Raudtee ja Operail 122,5 miljoni euro eest investeeringuid ja arendusi. Eesmärk on luua paremaid tingimusi rongireisijatele ning muuta raudtee ettevõtjatele atraktiivsemaks.
Ehkki Eesti senised raudtee arengustrateegiad seavad selgeks eesmärgiks reisijate- ja kaubaveo suunamise maanteelt raudteele, on tehtud otsuseid, mis eelisarendavad tegelikult hoopis maanteetransporti, leidis Riigikontroll oma täna avaldatud ülevaates.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium sõlmis Edelaraudtee AS-iga 5,8 miljoni eurose lepingu, millega remonditakse Lelle-Pärnu raudteelõiku, et kaubarongid saaksid vedada kuni 40 km/h Rail Balticu ehituseks vajalikke materjale.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.