Valitsus tunnistab selliseid ohte, kuid juhib tähelepanu asjaolule, et statistika neid hirme ei toeta.
Ettevõtjad, keda esindavad sellised ühingud nagu Eesti Rahvusvaheline Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) ja Eesti Õliühing, usuvad, et diislikütuse aktsiisi vähendamine on mänginud kütuse-, transpordi- ja muu äri õitsengus äärmiselt positiivset rolli, suurendades sektori konkurentsivõimet. Nad peavad 2022. aasta aktsiisitõusu suureks veaks ja üritavad veenda poliitikuid otsust tagasi pöörama.
Veel on see võimalik.
Rahandusministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna analüütiku Merliin Laose sõnul oleks aktsiisitõusu kaotamise otsus meede, mis parandaks, mitte ei halvendaks ettevõtjate olukorda, ja seetõttu ei pea kehtima nõudmine, et otsus tuleb vastu võtta kuus kuud enne jõustumist. „Loogiline on teha sellised otsused järgmise aasta riigieelarve väljatöötamise käigus, et hiljem katteallikaid mitte otsida. Kuigi teoreetiliselt võib otsuse mõnest tõstmisest loobuda teha isegi üleöö. Nii on juba teinud Läti valitsus, kui vähendas miinimumini alkoholi aktsiisimäärade tõusu 2020. aasta märtsis, et vältida suurt lõhet Eestiga,“ selgitas ta.
Loe pikemalt Äripäevast.