Kui aastatagused koroonaviirusest tingitud piirangud langetasid liisingu mahtusid oluliselt, siis tänavu olid märts ja aprill LHV liisingu jaoks rekordkuud. Eriti palju küsitakse liisingut kasutatud autodele. Hooajast tulenevalt on hetkel aktiivne ka veesõidukite turg.

- Eriti popiks on muutunud kasutatud sõidukid.
- Foto: Tootja
LHV liisingu juhi Erki Linki sõnul on märgata, et liisinguklientide hirm tuleviku ees on kadunud. „Sellel kevadel ehk märtsis ja aprillis on märgata, et enamiku klientide jaoks jäi kriis eelmise aastaga selja taha ja enamusel jäid kardetud raskused tulemata. Vaadates tänast taotluste hulka, eriti kasutatud sõidukite osas, võib märgata kodulaenudega sarnast suurt aktiivsust, kuna liisingutaotlusi oli märtsis ja aprillis poole rohkem kui eelmisel aastal. Liisingu turul tervikuna kasvas I kvartali andmetel sõidukite finantseerimine aastatagusega võrreldes 13%, masinate ja seadmete finantseerimine 19%,“ rääkis Erki Link.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kolme viimase aasta esimese kvartali automüügistatistika võrdlus näitab ilmekalt, et Eesti inimesed on järk-järgult suunanud oma pilgu rohkem diiselautode poole, samal ajal kui Lätis ja Leedus on diiselmootoritega sõidukite ostunumbrid langustrendis. Võrreldes meie naabritega on Eesti inimesed aga palju rohkem gaasiautode usku, teatas automüüja Topauto.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.