KIK toetab elektribusside soetamist ja laadimistaristu loomist
Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) avab 8. veebruarist avalike linnaliinide teenindamiseks elektribusside soetamise ja laadimistaristu loomise taotlusvooru. Vooru eelarve on 4 miljonit eurot ja taotluste esitamise tähtaeg on 10. mai 2021.
Tallinnas ja Tartus on elektribusse juba katsetatud, nüüd paneb ettevõtmisele õla alla ka KIK.
Foto: Mark Kitajev
„Rohelisemad bussid on ennast tänaseks linnaliinidel juba tõestanud. Avatud toetusega jätkame seda suunda ning rohkemate elektribussidega saavad linnad pakkuda paremat ühistransporti. Uued bussid annavad lisaks heitmevabale transpordile võimaluse analüüsida nende tarbimis- ja laadimisandmeid, millega elektritransporti targemalt edasi arendada. Pikas pildis viime 2030. aastaks kogu maakondliku ühistranspordi taastuvenergiale. Täna avatud toetus on üks samm selle suunas,“ ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.
Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) testis juunist kuni juuli keskpaigani Tallinna tänavatel elektribussi. Analüüs näitas, et sõiduk suutis ühe laadimisega sõita 170 kuni 180 km ning tegemist oli märkimisväärselt soodsama lahendusega.
TLT testib Tallinnas Hiina päritolu maailma suurima elektribusside tootja Yutong uusimat bussimudelit U12, mida esitleti esmakordselt Brüsselis ühistranspordi messil Busworld.
Eelmisel aastal Tartu bussi- ja raudteejaama vahel sõitmist alustanud elektribussi (liin nr 25) kasutas aasta jooksul umbes 90 000 reisijat. Kuna Euroopa Liidu rahastusel läbiviidud üheaastane pilootprojekt sai läbi, asendati 1. septembrist elektribuss gaasibussiga.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.