• 06.09.19, 15:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartus lõppesid elektribussi katsetused

Eelmisel aastal Tartu bussi- ja raudteejaama vahel sõitmist alustanud elektribussi (liin nr 25) kasutas aasta jooksul umbes 90 000 reisijat. Kuna Euroopa Liidu rahastusel läbiviidud üheaastane pilootprojekt sai läbi, asendati 1. septembrist elektribuss gaasibussiga.
Elektribussi jooksvad kasutuskulud on madalamad kui diisel- või gaasibussil, kuid kõrge soetusmaksumus teeb täna elektribussi kasutamise siiski kallimaks.
  • Elektribussi jooksvad kasutuskulud on madalamad kui diisel- või gaasibussil, kuid kõrge soetusmaksumus teeb täna elektribussi kasutamise siiski kallimaks.
  • Foto: Tartu Linnavalitsus
Projekti eesmärk oli välja selgitada elektribusside kasutamise otstarbekus linnaliinidel: milline on elektrikulu, laadimiste logistika, kasutusmugavus ja tehniline vastupidavus.
Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul võib pilootprojekti edukaks pidada. "Tõdesime, et elektribuss toimib meie tingimustes väga hästi ja efektiivselt. Peamiseks probleemiks ja lahendamist vajavaks küsimuseks on laadimistaristu õige planeerimine ning piisava elektrivõimsuse olemasolu.
Elektribussi jooksvad kasutuskulud on madalamad kui näiteks diisel- või gaasibussil, kuid kõrge soetusmaksumus teeb täna elektribussi kasutamise kallimaks. Positiivset tagasisidet saime ka kasutajatelt, kes hindasid kõrgelt eelkõige bussi sujuvat liikumist ning madalat mürataset," lisas abilinnapea.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Linnamajanduse osakonna projektijuhi Jaanus Tamme sõnul peab linnavalitsus oluliseks, et oleks tagatud hea ühendus bussijaama ja raudteejaama vahel, mis võimaldab reisijatel kiirelt ja mugavalt jõuda kesklinnast rongile ja vastupidi.
"Kuigi seoses uue liinivõrgu tulekuga alates 1. juulist oli näha mõningast reisijate arvu vähenemist sellel liinil, otsustasime hoida seda töös vähemalt kuni aasta lõpuni. Seejärel analüüsime liini kasutatavust ja otsustame, kas jätkata liiniga juba pikemal perioodil," sõnas Tamm.
Liini nr 25 elektribuss kurseeris bussi- ja raudteejaama vahel alates 3. septembrist 2018 kuni selle aasta 30. augustini. Alates 1. septembrist 2019 teenindab liini elektribussi asemel gaasibuss. Seoses sõitjate vähesusega Ihaste ja Annelinna piirkonnast esimesele Tallinnasse suunduvale rongile tehakse alates 9. septembrist liinil nr 25 muudatus ja jäetakse ära hommikune liini algus Ihastest. Edaspidi algab liin bussijaamast.
Elektribussi pilootprojekt viidi ellu Läänemere programmist rahastatava projekti BSR Electric raames ja liinivedu rahastati osaliselt Euroopa Liidu regionaalarengu fondist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 10:43
Nixor loob terviku, Datalogic tagab töökindluse – ladu, mis liigub tõrgeteta
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele