Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Maanteedel veetakse aina enam puitu ja paberit
Eesti kaubaveoautod vedasid möödunud aastal hinnanguliselt üle 28 miljoni tonni kaupa, mis on veidike vähem kui 2018. aastal. Kauba kogus riigisisestel vedudel oli aga märgatavalt suurem kui rahvusvahelistel vedudel, kus see langes aastaga 5%.
Valga Puu autojuht laadib masinasse palgikoormat Valgamaal Tõrva lähiste.
Foto: Raul_Mee
Riigisiseste vedude osatähtsus tonnides oli 2019. aastal 82% kogu kaubaveost. Riigisisestel vedudel veeti 23 miljonit tonni ja rahvusvahelistel vedudel üle 5 miljoni tonni kaupa. Tasuliste vedudena veeti 90% kaubast, mis andsid veosekäibest 96%.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.