Kütusemüüjad langetasid diislikütuse hinda juba enne aktsiisilanguse jõustumist, Eesti autovedajad leiavad, et otsusest võidab eeskätt Eesti majandus tervikuna, nendele raha rohkem kätte ei jää.
„Kui me räägime 14,5 sendi suurusest langusest koos käibemaksuga, teeb see vedajale umbes 12 senti neto ühe liitri kohta. Kui kohalik vedaja sõidab näiteks Narva, kulub tal ühele otsale jämedalt 90 liitrit kütust. Ta võidab selle otsa pealt umbes 10 eurot. See ei ole küll summa, mille pärast lõunanaabritest vedajad peaksid oma otsuseid muutma, kui nad Eestis lubatu piires kabotaaži teevad,“ selgitas Eestis seisevedusid tegeva Stonewolf OÜ juhatuse lige Andrus Laul, kelle sõnul langevad pärast aktsiisilangust koheselt ka veohinnad, ehk see kümme eurot jääb vedajal ikkagi saamata.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänases saates võetakse luubi alla diislikütuse aktsiisi langus alates 1. maist ning kuidas see võiks parandada meie autovedajate konkurentsitingimusi.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.