Saudi Araabia eestvedamisel on naftakartell suurendanud toodangut 411 000 barreli võrra päevas viimase kolme kuu jooksul ning nüüd plaanivad gruppi kuuluvad naftariigid isegi suuremat tõuget augustisse, selgus laupäeva hommikul delegaatide jutust. Delegaatide sõnul jõudis OPEC+ laupäevasel virtuaalsel kohtumisele põhimõttelise kokkuleppeni.
Nafta hind tõusis veidi pärast suurimat kahepäevast langust alates 2022. aastast, kui kauplejad võtsid arvesse Iraani ja Iisraeli relvarahu ning aruande, mis viitas USA naftavarude vähenemisele.
Iisraeli rünnak Iraani vastu on põhjustanud järsu naftahinna tõusu, mis võib kiiresti viia kõrgemate kuludeni ka transpordiettevõtetele ja seeläbi kogu logistikasektorile. Analüütikud hoiatavad, et diislikütuse hinnad on tõusuteel ning võib tekkida vajadus hakata lähiajal tariife ümber hindama.
Euroopa Liidu Nõukogu võttis 20. mail vastu 17. sanktsioonipaketi Venemaa vastu, millega lisati sanktsioneeritud varilaevastiku loetellu 189 laeva. Kokku on nüüd loetelus 342 laeva, mille suhtes kohaldatakse sadamasse sisenemise ja teenuste osutamise keeldu.
Isegi kui USA ja Hiina jõuavad lähikuudel kaubanduses pikaajalisele kokkuleppele, ei jää tollisõja negatiivsed mõjud tulemata. Šoki tegelik mõju majandusele selgub aga tõenäoliselt alles mitme kuu pärast, kirjutab SEB privaatpanganduse strateeg Sander Danil.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.