Autor: Logistikauudised.ee • 17. detsember 2019

2020 Hiina veod: arvesta lähenevate pühadega

Hiina uusaasta, kus sealne elu sisuliselt seisab, algab seekord varakult: pühade algus aastal 2020 on laupäev, 25. jaanuar, ja pühad kestavad kuni 8. veebruarini, ehk kokku umbes 15 päeva.
Foto: Shutterstock

Tegemist on seekord rotiaastaga, mis kaubandussõda ja maailma majandust arvestades võib olla omamoodi tähenduslik, kirjutab Flameko Forwarding müügijuht Kalev Kirt.

Tehased Hiinas on sellel perioodil suletud või töötavad osalise koormusega ning seda kokku umbes nelja nädala jooksul. Pühadele eelneval ajal lennu- ja meretranspordi hinnad tõusevad märkimisväärselt ning vaba kaubaruumi on keeruline leida. Millistele küsimustele tasuks tähelepanu pöörata?

Kuidas on olukord tehaste tööga?

Tehased on kindlasti suletud terve pühadenädala. Enamik töölisi sõidavad kaugele sisemaale oma perede juurde ning see põhjustab juba enne pühi ning ka sellele järgneval perioodil sulgemisi, hilinemisi ja häireid tehaste töös. Sellise olukorraga tuleks arvestada umbes 4–5nädalase perioodi jooksul (pühadele eelnev ja järgnev aeg kokku).

Kuidas käituvad transpordihinnad?

Reeglina laevaliinid teatavad oma hinnatõusust ja tühistatud väljumistest pühade lähenedes, st detsembri lõpus või uue aasta alguses. Seda üritatakse tõenäoliselt teha võimalikult hilja, et hoida turg ettearvamatus olukorras.

See nimelt aitab kindlustada selle, et kui lõpuks hinnatõusudest teavitatakse, jäävad need ka püsima. Kes liiga varakult teavitab, jääb broneeringutest ilma ja loob soodsa seisu konkurentidele.

Lennutranspordis ennustatakse detsembri alguse olukorra taaskordumist, mis tähendab kõrgemaid hindasid ja probleeme vaba ruumi leidmisega. Jaanuari algus on kõige parem aeg Hiinast kaubad ära tuua või sinna saata, sest selleks perioodiks eeldatakse, et turg rahuneb jõulude järgsel perioodil ning hinnad langevad ja ruumiga ei ole nii suuri probleeme.

Kuidas planeerida veod pühade eel?

Kõige lihtsam reegel on siin broneerida ja kaubad tuua võimalikult varakult enne pühi, st jaanuari alguse jooksul. ­Meretranspordis soovitatakse vähemalt kolm nädalat enne pühi broneeringud teha.

Võimaluseks on ka kaup transportida mõnda teise sadamasse, kus olukord on parem, aga siin tuleks arvestada pikema transiitajaga ning kohaliku veo maksumusega.

Kui siiski kaupadega on kiire ja n-ö punase joone kuupäevad on paigas, tuleks kaaluda lennuvedu. Olukord on kindlasti sel ajal kiire, aga arvestades kogu maailmamajanduse seisu praegu ja jõulude eelset arvatust oluliselt kergemat kõrghooaega, siis midagi väga katastroofilist ei tohiks ruumi ja hindadega olla.

Kui tarnija ei paikne rannikul, siis soovitus on, et esimene lend oleks kohe Hiinast väljuv, mitte ümberlaadimisega läbi mõne kohaliku lennujaama.

Suurim rahvasteränne maailmas

Infoks veel, et Hiina uusaasta näol on tegemist maailma suurima iga-aastase rahvasterändega, näiteks Guangzhou raudteejaamas ootas 2006. aastal pühadele eelneval ajal rongi kokku umbes 100 000 inimest. Kokku sõidab ainuüksi rongiga umbes 330 miljonit inimest igal aastal sisemaale perede juurde.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077