Rail Baltic valis välja Ülemiste terminali arhitektuurikonkursile laekunud tööde seast kolm parimat, esikoha pälvis Zaha Hadid Architectsi ja Esplani ühistöö Light Stream.
- Foto: Zaha Hadid Architects
Žürii tööd juhtinud Rail Baltic Estonia senise juhi Riia Sillave sõnul täidavad konkursi võidutööd neile pandud ootusi ja vääriksid igaüks ka realiseerimist, kuid lõpuks saab ehitada vaid ühe terminali.
„Asume alates järgmisest nädalast pidama läbirääkimisi kolme väga erinäolise arhitektuurse idee autoritega, et saada selgust, kes ja millise kavandi järgi uut RB Ülemiste ühisterminali projekteerima hakkab,“ ütles Sillave pressiteate vahendusel.
Võitjateks kuulutati Zaha Hadid Architects ja osaühing Esplani projekt Light Stream, teisele kohale tuli Innopolis Inseneride The Ülemiste Leaf ja kolmandale kohale DBA Progetti S.p.A. ja HML Project Managementi Videvik. Esimest kolme autasustati vastavalt 28 000, 21 000 ja 14 000 euroga. Ära märgiti ka ideekavand Siht, mille esitas Molumba OÜ, neile anti 7000 euro suurune auhind.
PANE TÄHELE!
Esplani tegevjuht Kadi Metsmaa räägib ettevõtte visioonist ja plaanidest lähiaastateks 4. detsembril toimuval
Eesti Ehituskonverentsil 2019.Vaata kava ja pane ennast kirja
SIIN.Konkursi võidutööde autoritele andis koos Riia Sillavega auhinnad üle majandus- ja taristuminister Taavi Aas, kes oli veendunud, et piirkonnast on kujunemas üks atraktiivsemaid ja infrastruktuuri mõttes ka sünergilisemaid piirkondi Tallinnas. "Tekkimas on tõeline multimodaalne transpordikeskus, kuhu koonduvad tulevikus raudtee- bussi- ja lennuliiklus,“ ütles minister Aas.
Tallinna Lennujaama juhatuse esimehe Riivo Tuvikese sõnul on Eesti pealinn võrreldes teiste Euroopa pealinnadega unikaalses olukorras, kus lennujaam ja varsti ka Rail Baltica peajaam asuvad peaaegu kõrvuti otse kesklinna külje all.
“Juba teist aastat ületab Tallinna lennujaama reisijate arv 3 miljoni piiri, mille mõju Eesti majandusele on ligikaudu 2,6 protsenti SKPst aastas. Usun, et kõrvuti ja koostöös Rail Balticuga suudame me Eesti jaoks luua rohkem ja kiiremaid ühendusi maailma erinevate otstega, mis toob siia rohkem turiste ja seeläbi elavdab meie majandust veelgi rohkem,” ütles Tuvike.
3. septembril välja kuulutatud arhitektuurikonkursi žüriisse kuulus üheksa inimest: Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave, Pro Kapital Eesti AS juhatuse liige Allan Remmelkoor, AS Eesti Raudtee arendusjuht Andrus Noor, Mainor Ülemiste nõukogu liige Andrus Kaldalu, pikaajaline Tallinna linna peaarhitekt Endrik Mänd, Ülemiste piirkonna struktuuriplaani koostaja Mattias Agabus, arhitekt ja endine Läti kultuuriminister Janis Dripe, Taani arhitektid Jesper Gottlieb ja Thomas-Grave Larsen.
Auhindade jagamist võivad vaid mõrude nägudega pealt vaadata 3+1 büroo arhitektid, kes oma ideekavandiga sarnase võistluse võitsid juba 2014. aastal. Nende võit tühistati hankija tehtud vea tõttu konkursil.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.