Autor: Logistikauudised.ee • 9. oktoober 2019

Vanasadama piirkond muutub tundmatuseni

AS Tallinna Sadam ja linn alustasid Vanasadama väljaehitamise ettevalmistustega. Ideevõistluse võidutöö Zaha Hadid Architects „Masterplan 2030+“ ellu viimiseks on AS Tallinna Sadam jaganud ala osadeks ning esitanud Tallinna linnale taotlused detailplaneeringute algatamiseks.
Vanasadama põhjaosa arendus
Foto: Raepress

„Neist esimesena on algatamisküpseks saanud Vanasadama põhjaosa detailplaneering,“ ütles abilinnapea Andrei Novikov. „Seega otsustas linnavalitsus esitada linnavolikogule sellele alale detailplaneeringu koostamise algatamise otsuse eelnõu. Vanasadama piirkonna arendamise laiem eesmärk on kogu endine suletud territoorium ja praegune tühermaa atraktiivseks linnaruumiks muuta.“

Vanasadama põhjaosa detailplaneeringu koostamise eesmärgiks on määrata linnahalli, mere ja A-reisiterminali vahelisele 6,24 ha suurusele alale ehitusõigus kuni viiekorruseliste äri- ja eluhoonete ehitamiseks. Praegu asuvad alal parkimisplatsid ja juurdepääsuteed ning üksikud ajutised ehitised.

Detailplaneeringus tehakse ettepanek muuta Paljassaare ja Russalka vahelise rannaala üldplaneeringu kohast elamu ja äri juhtotstarbe omavahelist osakaalu ning avalikult kasutatava roheala asukohta, samuti taotletakse planeeritava maa-ala piires looduskaitseseadusest tuleneva ranna ehituskeeluvööndi vähendamist.

Detailplaneeringu koostamise algatamist taotles AS Tallinna Sadam. Detailplaneeringu algatamisettepaneku juurde on lahendusettepaneku ja illustreeriva materjali koostanud K Projekt Aktsiaselts.

AS Tallinna Sadam korraldas 2017. aastal rahvusvahelise ideevõistluse, eesmärgiga kujundada Tallinna Vanasadama alast kaasaegne linnaruum, lähtudes „Masterplan 2030+“ üldistest põhimõtetest. „Kujundame AS Tallinna Sadam ja Tallinna linna koostöös sellest piirkonnast kvaliteetse avaliku ruumi ning tagame nüüdisaegse sadamataristu toimimise pealinna peamises mereväravas.,“ ütles Novikov.

Lisaks Vanasadama põhjaosa detailplaneeringule ootavad algatamist ka A-reisiterminali ja kruiisiterminali ala, D terminali ja lähiala ning Admiraliteedi basseini ümbruse detailplaneeringud.

Eesmärgist kujundada alast atraktiivne ja inimsõbralik linnaruum südalinna vahetus läheduses. Praeguste parkimisplatside asemele soovitakse määrata ehitusõigus äri- ja eluhoonete ehitamiseks, kuhu kavandatakse büroopindu, kohvikuid, restorane ja meelelahutusasutusi jms piirkonna atraktiivust suurendavaid funktsioone ning hoonete kõrgematele korrustele kortereid.

Lisaks kavandatakse Vanasadamat läbiv tõstetud promenaad, puiesteed ja kergliiklusteed ning piirkonna parem ühistranspordi ühendus.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077